Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Rea sklízí obdiv, těší manažera hradecké motocyklové stáje

Angličan Gino Rea na startovním roštu před závodem v Assenu. | foto: Vladimír Rejda

29 2010
Je to pro příznivce hradecké motocyklové stáje Intermoto až nečekaně příjemné ohlédnutí za uplynulými týdny. První závod sezony v mistrovství světa silničních motocyklů třídy supersport a hned umístění v elitní desítce. Druhý také, třetí rovněž a čtvrtý, který se jel v nizozemském Assenu tento nastoupený trend jen potvrdil.

Navíc Intermoto, rovněž ne poprvé v této sezoně, protlačilo do elitní desítky oba své jezdce - Angličan Gino Rea dojel v Assenu sedmý a Ital Massimo Roccoli devátý. Italovi patří tato příčka i v celkovém hodnocení, Rea je dokonce šestý.

"To má velký ohlas i v zákulisí, kde sklízí obdiv. A pro nás je to příjemné překvapení," komentuje Angličanovy výsledky manažer a spolumajitel hradecké stáje Josef Kubíček.

Před sezonou jste se chtěli na podobných místech usadit, v první čtvrtině šampionátu se vám to podařilo. Jste s tím spokojeni?
S umístěními určitě, to je radost takhle pravidelně sbírat body a vidět svého jezdce tak vysoko v průběžném hodnocení.

Ale letošní šampionát je možná i díky ekonomické krizi na počet jezdců přece jen chudší. Není to i tím?
Souhlasím, že jezdců je míň, ale všichni kvalitní s výjimkou obhájce titulu zůstali. Proto každé umístění v top ten je stejně cenné jako dřív.

Také jste se chtěli přiblížit k umístěním na stupních vítězů. Nejste za nimi zase tak daleko, ale časový odstup od nejlepších je přece jen výraznější než loni.
S tím souhlasím, k pódiu nám zbývá ještě dost práce, protože špičkoví jezdci jsou zatím o dost vpředu.

Co se s tím dá dělat?
Na jedné straně dostat z motocyklu co nejvíc, o což se snažíme a myslíme si, že jsme se dostali na slušnou úroveň. Své k tomu musí přidat i jezdci, potřebují zapracovat třeba na taktice. Jsou schopni zajet rovnocenná kola se špičkou, ale pak v jednom kole ztratí a tuto mezeru těžko dohánějí. Toho se musí vyvarovat. Příkladem může být i závod v Assenu, kde místo aby si pomohli a vyvezli se, tak Rea začal Roccoliho předjíždět a tím ztratili oba. Kdyby si to odpustili, měli šanci i na lepší umístění.

Nepřekvapuje vás, že je v celkovém hodnocení zatím výš nováček Rea než mnohem zkušenější Roccoli?
Rea je určitě velmi příjemným překvapením. Ale Roccoli měl i smůlu. Ve Valencii (zatím předposlední závod - pozn. aut.) se mu zablokovala převodovka a on z motorky dost nepříjemně vystoupil. Na jeho psychice to bylo v Assenu dost znát. Nechtěl moc riskovat, i podle vlastních slov potřeboval víkend bez karambolů a poruch. To se mu povedlo a navíc získal i slušný počet bodů. Teď už by měl být v pohodě, protože teď by mohly přijít jeho chvíle.

Myslíte závod v Monze, kterou jako Ital považuje za domácí prostředí?
Přesně tak, tam si věří na velký výsledek. Navíc hned poté se letí do Jihoafrické republiky a tamní okruh mu také vyhovuje. Podle mě půjde nahoru.

Takže až na pódium mezi nejlepší tři jezdce?
Bylo by to fajn, ale na druhé straně hnát se za tím za každou cenu asi není to pravé. Může se to podařit, ale pak také třikrát odjede ze závodu s brekem a bez bodů. Naše současná umístění nesou ovoce, bodů je možná víc, než kdyby se výjimečně bedna podařila.







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze