K cílové fotobuňce mu chybělo jen pár stovek metrů a vítězství měl jisté. Roman Kresta proto předvedl kousek, který u něj není zvykem. V místech, kde stálo hodně diváků, předvedl vítězné kolečko. Ve vysoké rychlosti se otočil kolem své osy a pokračoval v jízdě.
Tímto netradičním způsobem oslavil své čtvrté vítězství v Autogames Rallysprintu Kopná. V historických tabulkách je na tom lépe jenom Stanislav Chovanec, který v okolí Slušovic vyhrál pětkrát.
"Hlavně doufám, že Tomáš byl spokojený," připomněl Kresta, že v autě jej po delší pauze doplňoval Tomáš Kašpárek, s nímž předloni získal titul ve sprintech.
Kopná letos slavila dvacetiny. I proto si Kresta vypůjčil Ford Focus WRC. Tedy vůz, s nímž v roce 2005 závodil v mistrovství světa.
"Nejvíc se mi líbily starty do erzet. Je neskutečné, jak vás to zarve do sedáku. Jako kdyby vás někdo natáhl na gumu z praku a pustil," popsal. "Nad jízdním stylem jsem musel hodně přemýšlet. Hlavně nad tím, kdy přidat plyn," připomněl, že v poslední letech závodí s modelem S2000, který vyžaduje jiný styl.
Suverénní triumf si užil díky tomu, že do cíle nedorazil jeho švagr a jediný soupeř na trati Tomáš Kostka. Okruhový mistr republiky, který řídil Citroën C4 WRC, dokonce vyhrál úvodní test a za Krestou zaostával jen o pár vteřin. Jenže padesát metrů před cílem předposlední zkoušky havaroval. Ve vysoké rychlosti vylétl z trati.
"Byla to má největší rána v rallye," upozornil Kostka, kterého naviguje Miroslav Houšť. "Auto se na bahně v pravé zatáčce sklouzlo, na pětku jsme šli čelně do sloupu. Ani jsme se nestačili nadechnout a letěli dalších padesát metrů do stromu."
Po výhrách v úvodních dvou sprintech tak Kostka poprvé v sezoně nebodoval. I po jeho odstoupení se poslední test změnil v drama.
Pouhá půlvteřina rozhodla o tom, že stříbrný dojel Antonín Tlusťák v Mitsubishi Lancer WRC. Až za ním byl Roman Odložilík s Citroënem C4 WRC, který měl před závěrečnou erzetou náskok deseti vteřin. Za Krestou však zaostali téměř o dvě minuty.
"Špatně jsem najel do zatáčky, přetočil se a nechal tam dvacet vteřin," popsal Odložilík moment, kvůli němuž ztratil stříbro.
"Už jsem nevěřil, že budu druhý, tak jsem poslední test jel jen na jistotu," usmíval se Tlusťák.