Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Chyběl jsi nám, Romane, slyšel Kresta od fanoušků

Roman Kresta na Rallyesprintu Kopná | foto: Luděk Ovesný, MAFRA

2 2014
Devítiměsíční závodní přestávka na něm vůbec nebyla poznat. Spíš naopak. Vrátila mu radost z rychlé jízdy a na trati Rallysprintu Kopná si toho všiml každý.

Roman Kresta bavil parádním výkonem nejen sebe, ale i diváky. S velkým přehledem dojel druhý a nestačil pouze na Tomáše Kostku, který řídil výrazně silnější vůz.

"Jestli pojede takhle i na barumce, může ji vyhrát," naznačil Kostka, který pilotoval Citroën DS3 WRC, zatímco jeho švagr Kresta usedl do Škody Fabie S2000.

Start na Barum rally byl hlavním důvodem, proč Kresta vyrazil na Kopnou. Přestože po loňském ročníku ohlásil konec závodní kariéry, sponzoři ho vybídli k účasti na barumce a on souhlasil. Jako test si vybral sprint, který se jede ve stejných podmínkách.

"Všechno bylo naprosto v pohodě, svezl jsem se pěkně," rozplýval se Kresta. "V mém výkonu byly rezervy, přece jen jsem chvíli nezávodil. Kdyby o něco šlo, musel bych zvolit jiné tempo."

Ve Slušovicích osedlal nejnovější specifikaci Fabie S2000. Z vylepšených jízdních vlastností byl nadšený. "Auto je výborné. Za celý závod jsem nemusel nic dělat s nastavením. Jen jednou jsem lehce upravil zadní tlumiče," popsal. "Mám ale představu, že fabie by se ještě dala posunout dál."

U Krestova servisního zázemí bylo neustálo plno. Jeho start na Kopné jen potvrdil, jak je mezi fanoušky na Zlínsku oblíbený.

"Pořád za mnou chodila spousta lidí a říkala, že jsem jim chyběl. Asi jsem zpestření," pousmál se a zároveň se mu zalesklo v očích. "Potěšilo mě to."

Spolu s Krestou se na závodní tratě vrátil i navigátor Petr Starý. Bývalý spolupracovník Jana Kopeckého pojede s pětinásobným mistrem republiky také na barumce.

"Roman je Pan jezdec, užil jsem si to. Už se těším na barumku," podotkl Starý, který se ovšem do srovnání s mistrem Evropy Kopeckým nechtěl pouštět. "To nejde. Oba jsou to kvalitní jezdci."





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze