Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Rallye v Keni dojely obě škodovky

28 2000
N a i r o b i -
Fantastický výkon předvedla stáj Subaru na Safari rallye v Keni, považované za nejnáročnější soutěž mistrovství světa. Zvítězil britský jezdec Richard Burns, záda mu až do poslední rychlostní zkoušky kryl finský veterán Juha Kankkunen. Úspěch ve třetím podniku sezony vynesl tým do čela Poháru konstruktérů, Burns se zařadil na druhé místo celkového pořadí za finského mistra světa Tommiho Mäkinena, který odstoupil už v pátek. Jediným dalším týmem, který rallye dokončil s oběma vozy, byla Škoda. Ačkoliv se zúčastnila afrického dobrodružství poprvé, pohlídal si německý jezdec Armin Schwarz sedmou příčku, o místo za ním dojel Španěl Luis Climent. "Přijeli jsme sbírat zkušenosti a získat data o chování vozů v nezvyklých podmínkách, abychom se mohli dobře připravit na start v kompletní sezoně 2001. Tři body jsou skvělým výsledkem a odměnou pro celý tým, který tvrdě pracoval," rozplýval se manažer týmu Pavel Janeba. "Ve třetím závodě za sebou jsme dokázali bodovat." "Měli jsme v plánu držet si své tempo a to se nám dařilo," pravil Schwarz, který ocenil konstrukci vozu. "Nesetkali jsme se s jediným problémem. Máme silný a spolehlivý vůz, příští rok musíme přidat na rychlosti." Spokojen byl i Climent. "Jsme tu, abychom se učili. To, že jsme dojeli do cíle, je fantastický úspěch." Burns vyhrál letos druhou rallye a nezastavily jej ani potíže s přehřátým motorem ve druhé etapě. "Po dojetí erzety se motor ohřál na sto třicet stupňů a kontrolní systém ho automaticky vypnul. Nastartovat jsme mohli, až když se ochladil," popisoval Burns jedinou svízel, která jej v Keni potkala. V neděli už mohl slavit. "Dosáhl jsem skvělého výsledku i pro tým a jsem moc šťastný," prohlásil a ocenil týmového kolegu. "Juha jel celý závod pro mě a v posledních etapách mi dával prostor. Předvedl vynikající týmovou spolupráci." "Byla to skvělá rallye, auta nám jela výborně, prostě fantazie," přidal se Kankkunen. "Richard řídil bez chyby, takže ani já jsem příliš neriskoval," dodal. Výborně si počínal Španěl Carlos Sainz, který s fordem vyhrál tři rychlostní zkoušky a z desátého místa po první etapě se posunul na čtvrtou příčku. Po Mäkinenovi odstoupili ze závodu během druhé etapy také Belgičan Freddy Loix, Marcus Grönholm z Finska a Skot Colin McRae, který uvázl v říčním brodu. Později vyšlo najevo, že domorodci zvýšili hladinu řeky umělou hrází, aby si při průjezdu automobilů užili víc legrace. Pokutu 50 000 dolarů dostal Francouz Gilles Panizzi za nesportovní chování. Jezdec Peugeotu vyvolal hádku s Argentincem Robertem Sanchezem, který mu bránil v předjetí.

Výsledky: 1. Burns (Brit., Subaru) 8:33:13, 2. Kankkunen (Fin., Subaru) - 4:37, 3. Auriol (Fr., Seat) - 22:44, 4. Sainz (Šp., Ford) - 28:18, 5. Solberg (Nor., Ford) - 31:27, 6. Arai (Jap., Subaru) - 44:53, 7. Schwarz (Něm., Škoda) - 58:58, 8. Climent (Šp., Škoda) - 1:18:00.

Pořadí MS: 1. Mäkinen (Fin.) 16, 2. Burns 12, 3. Kankkunen 11, 4. Grönholm (Fin.) 10, 5. Sainz (Šp.) 9, 6. McRae (Skot.) a Auriol 4.

Pohár konstruktérů: 1. Subaru 25, 2. Mitsubishi 18, 3. Ford 13, 4. Peugeot 11, 5. Seat 7, 6. Škoda 4.

Příští závod: od 17. března Portugalská rallye.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze