Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Rallye Hustopeče umí být zrádná, říká Pech před závodem mezi vinicemi

Václav Pech při Rallye Příbram. | foto: Ján Honza

19 2015
Po dvou závodech v podhůří Šumavy se domácí šampionát automobilových soutěží přesouvá na jižní Moravu. Třetím podnikem mistrovství ČR je Rallye Hustopeče a na startu nemohou chybět ani sedminásobní mistři republiky Václav Pech se spolujezdcem Petrem Uhlem a vozem MINI John Cooper Works S2000 1,6 turbo.

„Pro mě jsou Hustopeče skutečně tou pravou a náročnou rallye, která se přibližuje tomu, jaké bývaly soutěže za dob mého táty,“ uvedl Václav Pech.

Na trati se střídají povrchy. Závodí se na kluzkých a prachem pokrytých vinařských asfaltových stezkách, místy po panelech. Nechybí ani mnoho úseků na šotolině. „To vyžaduje velkou improvizaci při nastavení podvozku, kde se musí najít kompromis, který bude fungovat všude,“ doplnil jezdec plzeňského EuroOil Invelt teamu.

Hustopeče bývají zrádné i tím, že jezdcům často komplikují situaci rozmary počasí. „Bývá už skoro pravidlem, že v Hustopečích zažíváme to největší horko. Pamatuji si tady ročníky, kdy někteří naši soupeři doslova kolabovali a nám s Petrem mechanici téměř nestačili do vozu dolévat pití,“ ohlédl se Pech do minulosti.

Místy až tropické počasí s sebou ale někdy přinese i bouřky a prudké lijáky. „Ty pak splaví z polí bláto na trať. Stává se z toho past a je třeba o takových místech vědět a mít je dobře z tréninku poznačené v rozpisu. Také se stane, že na jedné erzetě jedeme na suchu na tvrdém slicku a na druhé rychlostní zkoušce musíme na stejné pneumatice přežít při průtrži mračen,“ popsal 38letý jezdec další možné nástrahy.

Kromě přípravy na Rallye Hustopeče má za sebou Václav Pech junior i příjemnou zkušenost z uplynulého víkendu, kdy se s týmem a hlavně otcem účastnil akce Legendy v pražských Bohnicích. Teď už se ale plně soustředí na Rallye Hustopeče.

Start je v pátek v půl osmé večer. Cílem projedou po deseti testech první vozy zítra po 15. hodině.





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze