Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

České kamiony ve středu na Dakaru ztrácely, polepšil si jen Vrátný

8 2015
Hned tři čeští piloti kamionů ve středeční čtvrté etapě na Rallye Dakar zaostali. Jen mírně si pohoršili Aleš Loprais, který klesl na čtvrté místo, i Martin Kolomý, jenž je nyní průběžně osmý. Výraznější ztrátu nabral Martin Macík mladší, který je sedmnáctý. Pouze aktuálně třináctý Tomáš Vrátný si v etapě z argentinského Chilecita do Copiapó v Chile polepšil.

Loprais se postavil na start čtvrté etapy jako průběžně druhý mezi kamiony a přestože klesl na čtvrté místo, příliš neztratil. Na vedoucího Rusa Ajrata Mardějeva ztrácí 12:42 minuty.

„Jsme rádi, že jsme v bivaku, protože to byl zase hodně náročný den. Dlouhý, únavný přejezd a potom erzeta, ve které se zase hodně pospíchalo. Na závěr nás potrápily duny, ve kterých jsme měli menší problémy,“ uvedl Loprais na svém oficiálním webu.

„Nechal jsem tam čtyři minutky, ale mohlo to dopadnout mnohem hůře. Rozhodl jsem se zkrátit trochu trať a přejet jednu větší dunu, ale byla tam hned protiduna, do které jsem to málem píchl,“ přiznal Loprais, jenž proto musel podhustit pneumatiky a couvat.

Ocenil výkon továrního týmu Kamaz, kterému patří první tři místa. „Já si zvykám na nové auto, ale sborná jede famózně. Piloti jsou vyjetí a stroje výborné. Rozjeli to výborně. Není lepší kombinace, ale tlačit budeme a doufám, že z toho ještě vypadne nějaké lepší umístění,“ nevzdává se Loprais, jenž letos vyměnil kamion Tatra za MAN.

4. etapa

zpravodajství ze středeční etapy

Kolomý byl před středou pátý, ale měl technické problémy a nabral ztrátu přes 40 minut. „Tuhle etapu bych nejraději vymazal. Dva kilometry po startu nám praskla tlaková hadička k brzdám a museli jsme opravovat. Nabrali jsme ztrátu asi 30 minut a pak jsme museli všechny ty kamiony předjíždět zpátky. Když už se nám to podařilo, tak přijedeme do dun a tam jsme měli zase problémy,“ uvedl Kolomý.

Naopak hodně spokojený byl Vrátný, který zajel v etapě devátý čas mezi kamiony a byl za čtvrtým Lopraisem druhým nejlepším Čechem. „Etapu jsme si pořádně užili, i když jsme ji začali docela bizarní poruchou. Podařilo se nám vmáčknout tlačítko startéru do palubní desky,“ uvedl Vrátný, který opravou ztratil deset minut a propadl se ve startovním poli.

Zdržení v úvodu měřeného úseku znamenalo, že v horách na úzkých klikatých cestách neměla posádka projektu Bonver Dakar možnost předjet pomalejší kamiony. „To je prostě Dakar, kdy si na začátku říkáte, jakou nemáte smůlu, ale na konci etapy je všechno jinak. V dunách jsme zabojovali a ztrátu jsme více méně stáhli,“ řekl Vrátný, který se v etapě držel v kontaktu s kazašským týmovým kolegou Arturem Ardavičusem.

Nejvýraznější technické komplikace měl Macík, jehož liazu vypovědělo službu turbodmychadlo. Posádka ztratila jeho výměnou 80 minut a propadla se až na konec startovního pole. Po opravě ale pětadvacetiletý pilot dokázal se svou posádkou řadu soupeřů opět předjet a výsledkem byl 25. čas a ztráta 1:45 hodiny na nejrychlejšího Eduarda Nikolajeva z Ruska.

Ve výsledkové listině stále chybí Zdeněk Gottvald, který měl ve středu velké problémy s motocyklem. Podle dostupných informací se mu stroj nakonec podařilo opravit a do cíle dojel. Figuruje i ve startovní listině pro čtvrteční etapu.

Kamiony na Rallye Dakar

4. etapa Chilecito (Argentina) - Copiapó (Chile), 909 km celkem/174 rychlostní zkouška: 1. Karginov 2:06:51, 2. Nikolajev -3, 3. Mardějev (všichni Rus./Kamaz) -6:13, 4. Loprais (ČR/MAN) -11:00, ...9. Vrátný (ČR/Tatra) -33:39, 15. Kolomý (ČR/Tatra) -42:05, 25. Macík ml. (ČR/Liaz) -1:45:15.

Průběžné pořadí: 1. Mardějev 10:39:26, 2. Karginov -1:45, 3. Nikolajev -1:57, 4. Loprais -12:42, ...8. Kolomý -44:17, 12. Vrátný -1:33:36, 17. Macík ml. -2:22:03.

Autoři: ,






Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze