Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Pro závodníky je prvotním cílem Dakar přežít. Úspěch bude nadstavba

Martin Plechatý se svou čtyřkolkou Yamaha na trati Rallye Dakar. | foto: AP

19 2015
Hned tři dakarské týmy představovaly svoje závodní stroje v Pardubicích. Ty se brzy poplaví lodí z francouzského přístavu Le Havre do Jižní Ameriky, kde se začátkem ledna 2016 se svými posádkami postaví na start slavné rallye.

Pardubice se staly jakýmsi českým „Houstonem“ pro nejnáročnější motoristický etapový závod: Rallye Dakar. Svoje stroje a jezdce zde totiž postupně fanouškům ukázaly místní Barth Racing Team, jeho partnerský Moto Racing Group Team a Klymciw Racing, za nějž bude letos závodit řečanský Ondřej Klymčiw.

Pikantní přitom je, že se Klymčiw při své loňské premiérové účasti na trati „rval“ za Barth Racing; přes vynikající výsledek, kterým bylo dvacáté místo v kategorii motocyklů, se však s manažerem Michalem Burkoněm nedohodli na další spolupráci a jejich cesty se rozešly.

Burkoň tak musel shánět nové tváře do týmu - zvlášť když dva čtyřkolkáře, Martina Plechatého a potenciálně první Češku na startu Ollie Roučkovou, nepustili na start pořadatelé Dakaru. I tak ale bude letos Barth Racing o poznání početnější.

„Závodní tým sestavujeme od února či března. Celkem na tom dělá asi třicet lidí, nejsou to jen ti, co jedou přímo do Jižní Ameriky. Fyzicky tvoří Barth Racing jedenáct lidí včetně jezdců,“ podotkl Burkoň.

Jak tedy vypadá jeho sestava pro Dakar? Dva jezdce lze bezpochyby vnímat jako posily, jeden z nich je dakarskou legendou. Řeč je o devítinásobném účastníku kategorie motocyklů Davidu Pabiškovi a pětinásobném vítězi Dakaru ve čtyřkolkách Josefu Macháčkovi, jenž usedne do bugyny. Do týmu přibyl teprve nedávno.

„S Pepou jsme se domluvili spontánně. Kromě Davida Pabišky pojede v motorkách poprvé Ruda Lhotský,“ sdělil Burkoň.

Pabiška v minulosti závodil na Dakaru za KM Racing i na „vlastní pěst“ - jeho nejlepším výsledkem dosud bylo 18. místo z roku 2014. Letos byl čtyřiadvacátý.

„Znám to tam pomalu lépe než doma. Bude to o velkých extrémech, slibují pět etap, kde budeme mrznout a pojedeme v dešti. Na bahně to našim motorkám navíc moc nejde,“ konstatoval.

Lhotský je dvojnásobným mistrem Evropy ve vytrvalostních závodech „Baja“. „Těším se hrozně moc. Ale ještě jsem tam nebyl, takže prakticky nevím, do čeho jdu,“ přiznal.

Jaké má Barth Racing ambice? Manažer Burkoň nechtěl závodníky zbytečně dostávat pod tlak. „Přeju jim hlavně hodně štěstí, zdraví, a aby dojeli. A když bude to štěstí, může se dostavit i úspěch,“ řekl.

Pro letošní Dakar navázal užší kooperaci s hořickým týmem Moto Racing Group, který vede bývalý motokrosový jezdec Ervín Krajčovič. I on měl v plánu vyslat na Dakar také čtyřkolkáře, ale zůstane jen u motorek. Jeho jezdci jsou Milan Engel (loni 30., zúčastní se podruhé) a Jan Veselý (sedminásobný účastník, loni 4. v kategorii „maraton“).

„Přál bych si, aby náš tým ve spolupráci s Barth Racingem ve zdraví dojel. Aby nám fanoušci drželi palce a abychom udělali dobrý výsledek pro celou republiku,“ uvedl.

Ondřej Klymčiw bude mít nejnižší startovní číslo ze všech - 31 (Pabiška má 37). „Jsem za to šťastný, upřímně jsem čekal nějakou klasickou podpásovku od organizátorů a číslo tak kolem 40, i když bych měl mít 20. Ale v únoru mi bude 31, takže se to hodí. Nikdo na mě netlačí, všichni jen chtějí, abych dojel. Ale já na sebe tlačím sám,“ řekl.

Autor:






Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze