Oba speciály Tatra měly technické problémy a nejlepší Aleš Loprais nakonec skončil sedmý, což je o příčku výš než loni osmý Jaroslav Valtr. „Musíme mít nejvyšší ambice, ale Dakar je soutěž, na kterou se nedá trénovat. Je extrémní. Trénink na Dakar je samotný Dakar,“ uvedl Kalivoda.
Zároveň poukázal na fakt, že řada favoritů ani nedojela do cíle. Pro roudnickou Buggyru přitom začal Dakar výborně, Martin Kolomý vyhrál 1. etapu a držel se v popředí. Pak měl Loprais opakující se problémy se servo pumpami a technické potíže poté vyřadily ze hry o přední pozice i Kolomého. Skončil patnáctý. „Je to obrovské zklamání. Rok se připravujeme na Dakar a pak řešíme problémy s pumpami,“ kroutil hlavou šéfkonstruktér David Vršecký.
Dost znepokojeni byli zástupci Buggyry z rušení etap a zkracování měřených úseků. Roudnický tým teď chce vyčkat na další kroky pořadatelů a situaci plánuje řešit i s dalšími týmy. Přesunout se do Afriky, kde se jede ve stejném termínu Africa Eco Race, se mu ale moc nechce.
„Tam není žádná konkurence. Kdyby tam šel i Kamaz a Iveco, tak bychom to zvážili. Pro nás je však důležitá i mediální otázka a Dakar je velká značka,“ ví Kalivoda. Věří, že příští rok trať jihoamerické rallye povede i přes Peru a Chile, což by garantovalo zajímavější závod.