Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Bonver Dakar Project spojil síly se stájemi ze severu Čech a Nizozemska

Tatrovky ambiciózního týmu Bonver Dakar Project | foto: bonverdakarproject.com

8 2014
Silnou alianci, jejímž cílem není nic menšího než dobýt dakarskou rallye, vytvořil ostravský tým Bonver Dakar Project. Jeho šéf Tomáš Vrátný se dohodl na spolupráci s týmem MKR Technology a holandskou stájí Mammoet Rallysport.

„Dakar prakticky nemůžete vyhrát jako jednotlivec. Proti mimořádné převaze ruských kamazů a dalších týmů s výraznou tovární podporou jednoduše nemáte šanci, pokud za sebou nemáte někoho, na koho se můžete spolehnout a o kom víte, že vám pomůže,“ řekl Tomáš Vrátný. „Důležitá je také pořádná porce štěstí a my se mu snažíme jít maximálně naproti. Máme větší zázemí, novou techniku a nepřetržitou asistenci, čímž se šance na úspěch násobí.“

Závodní týmy Bonver Dakar Project a Mammoet Rallysport, které podepsaly deklaraci o vzájemné podpoře při slavné dakarské rallye, bude technicky podporovat severočeská stáj MKR Technology se svým novým projektem MKR Adventure.

„Ale nejde jen o jednorázovou akci a pouhé dodání techniky,“ upozornil německý konstruktér a šéf MKR Technology Mario Kress. Jeho stáj těží z více než dvacetileté zkušenosti z vývoje okruhových tahačů, zkušenosti už má ale i s Dakarem.

Letos v lednu připravoval Mario Kress motor pro Aleše Lopraise, který dokázal v letošním ročníku dakarské rallye dvě etapy vyhrát a jako celkově šestý byl nejlepším českým zástupcem.

Pro holandský tým jsou připraveny dva kompletní dakarské kamiony Renault K520 4x4, tři závodní speciály Tatra Jamal týmu Bonver Dakar Project dostaly speciální závodní agregáty. Na nich pracoval Mario Kress především s Milanem Holáněm, šéftechnikem týmu Bonver Dakar Project, jenž je i kopilotem Tomáše Vrátného.

„Milan patří mezi špičku mezi dakarskými konstruktéry, Mario zase mezi okruhovými specialisty. Navzájem se doplňují a rozumí si, což je nesmírně důležité a prospěšné pro celý projekt. Je to spojení, ze kterého těží obě strany,“ řekl Vrátný.

Zajímavostí je, že nové uskupení pojede s vozy s různými koncepcemi podvozku. Tatry pojedou s výkyvnými polonápravami, kdežto speciály Renault mají pevné nápravy.

„Technický vývoj, který bude využitelný při sériové výrobě nákladních aut, je dalším z primárních cílů našeho projektu. Chceme testovat, porovnávat a vyhodnocovat nasbíraná data, která budeme moci poskytnout výrobcům,“ poznamenal Vrátný.

„Uvidíme, jak se nám bude dařit. Pro úspěch je nutná technická připravenost, dobrá fyzická kondice a štěstí. Pro splnění prvních dvou bodů děláme maximum, v ten třetí doufáme. Pro Dakar 2015 si nedáváme přehnané cíle, ale chceme být vidět,“ doplnil Kress.







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze