Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Pech vyzve Škodovku během Rallye Bohemia na její trati

Václav Pech a Petr Uhel se radují z triumfu v českokrumlovské rallye, druhého závodu mezinárodního mistrovství ČR v automobilových soutěžích. | foto: Ján Honza

11 2014
Do pátého podniku domácího šampionátu - Rallye Bohemia - půjde jezdec plzeňského EuroOil Invelt teamu Václav Pech jako suverénní lídr průběžného pořadí, přesto není největším favoritem. Přímo v jámě lvové se totiž utká s Janem Kopeckým z továrního týmu Škody. Ten sice letos dává přednost startu v asijsko-pacifickém šampionátu, ale na domácích tratích v okolí Mladé Boleslavi, kde se pojede v pátek a v sobotu, nemůže chybět.

„Na Bohemce i potom na Barumce bude Honza Kopecký největším favoritem,“ přiznal Pech při testování svého vozu Mini John Cooper Works S2000 v brdských lesích.

Berete souboj s továrním týmem Škoda jako výzvu?
Těším se, ale stojím nohama pevně na zemi. Škodovku jsme zaskočili v Krumlově, kde jsme ji porazili. Vím, že teď budou stoprocentně připraveni a nebudou chtít něco podobného dopustit. Myslím na to. Nechtěl bych se dostat do role, že ve snaze za každou cenu je porazit udělám nějakou hloupou chybu a zbourám auto.

Bude to pro ně prestižnější, když závodí prakticky doma?
Oni berou každý start nesmírně prestižně, ale tady to bude zvlášť. Nebudou chtít dopustit, aby prohráli. My se budeme snažit spíš se na Škodovku dotahovat, než abychom my udávali tempo.

„Škodovku jsme zaskočili v Krumlově, kde jsme ji porazili. Vím, že teď budou stoprocentně připraveni a nebudou chtít něco podobného dopustit.“

Václav Pech, pilot rallye

Zatím suverénně kralujete šampionátu. Na paty vám šlape jen Miroslav Jakeš, kterého jste už před sezonou označil za jednoho z největších konkurentů.
Věděl jsem, že s nejmodernějším autem (Citroën R5 - pozn. aut.) bude zlobit. Mirek je velký talent, má šanci i prostředky nám konkurovat. Potřebuje jenom získat víc zkušeností. V české špičce se pohybuje poslední tři závody, poznává nové auto i tým.

Je dobrý i díky tomu, že má kvalitní vůz?
V tenhle moment by měl mít papírově lepší auto. Citroën je o tři roky novější než miník. Je to nová koncepce aut do budoucna, R5 je silnější. Možná ale ještě chvilku potrvá, než dokážou úplně využít jeho vlastnosti.

Je z mladých jezdců někdo další, kdo by mohl vystřelit nahoru?
Uznávám všechny soupeře, se všemi počítám. Upřímně ale musím říct, že momentálně může konkurovat jen Jakeš. Otázka je, kdyby se vrátili Pavel Valoušek nebo Roman Kresta, ale ten pojede zřejmě jenom domácí Barumku.

Historici v akci

Při jízdě a závodech historických aut usednou za volanty slavní jezdci jako Sandro Munari, Miroslav Janota, ale i mistr Evropy v závodech na okruzích Petr Fulín z Plas (Opel Kadett) či šéf Inveltu Jiří Jirovec (BMW M3).

Nejsou tedy pro vás závody českého mistráku tak trochu nuda?
Tak to rozhodně ne. (důrazně) Ono připravit auto a sehnat prostředky není vůbec jednoduché. Samozřejmě bych uvítal větší konkurenci, ale s tím já nic neudělám. A na to, abychom my vyrazili někam do Evropy, nemáme finance. Proto jezdíme tady a čekáme, kdo nás porazí. (úsměv)

Zkušený Vojtěch Štajf říkal, že by pro vás mělo být povinností v Čechách vyhrávat. Souhlasíte s ním?
Takhle jsem to nikdy nebral, ale na druhou stranu po vítězství v Krumlově a na Šumavě jsem jel také do Hustopečí s tím, že bychom měli vyhrát i tam. Tam jsme byli největší favorité. Tady na Bohemce to bude Honza Kopecký. Na souboj s ním se moc těším. Uvidíme, jak to dopadne.







Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze