Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Vojtěch oprášil „babičku“ a míří na Bohemii obhajovat bronz

Štěpán Vojtěch a Michal Ernst během Rallye Bohemia | foto: Ota Bartovský, MAFRA

1 2016
Ostatní piloti vylaďují po celou sezonu své nadupané závodní speciály do nejmenších detailů a v tréninku najíždějí stovky kilometrů. Zato ostřílený liberecký závodník Štěpán Vojtěch před startem Rally Bohemia leží rok na gauči, jak říká, a „babičku“, tak s láskou nazývá svůj vůz Peugeot 206 WRC roku výroby 1999, nechává odpočívat v dílně a provětrá ji jen minimálně pár dnů před startem.

Takřka navlas stejný model přípravy použil Štěpán Vojtěch i před rokem a na Bohemce pak obsadil senzační třetí příčku. Za sebou nechal známá jména ze seriálu mistrovství České republiky a nestačil pouze na největší favority Kopeckého a Pecha.

„Fakt si nemyslím, že bychom ten mimořádný výsledek mohli zopakovat,“ uvažoval před letošním dílem Rally Bohemia 39letý Štěpán Vojtěch, účastník deseti podniků seriálu mistrovství světa v rallye.

Vloni jste spolu s vaším tradičním navigátorem Michalem Ernstem skončili na Rally Bohemia naprosto nečekaně třetí, máte ambice to letos zopakovat?
Vloni jsme prostě přišli na start, dlouho nás tady nikdo neviděl a o to větší to bylo pro všechny překvapení. Letos už najednou padají takové otázky, ale já si fakt nemyslím, že bychom ten mimořádný výsledek mohli zopakovat.

Proč?
Před rokem se to sešlo úplně všechno. Tuším, že letos tam bude asi čtyřiadvacet aut té nejvyšší kategorie R5, S2000 nebo WRC, takže konkurence bude veliká, o dost větší než vloni. Navíc všechny vozy dělají pokroky, což my samozřejmě s tou naší babičkou nemůžeme. A hlavně oproti ostatním jezdcům vlastně ležíme celý rok na gauči a jedeme jenom legendy a Bohemku.

Takže váš peugeot bude úplně stejný před rokem a kolik jste na něm od loňska najeli?
Jediné, co bude jiné, že je v jiných barvách. Udělali jsme nový design, takový odkaz na rok 1999, kdy startoval na Britské rally. Jinak s takovým autem už musíme, bohužel, těmi kilometry šetřit, protože shánět některé zásadní díly je trošku složitější a nákladnější. Takže jsme si jen velmi krátce zavrčeli na motoristických slavnostech Legendy v Bohnicích a asi před čtrnácti dny jsme měli kratinký test v Bělé. Jinak stálo na dílně a udělali jsme jen drobné repasy. Teď budeme doufat, že všechno bude na Bohemce klapat. Uvidíme, co to bude dělat po startu, a pak to budeme postupně rozjíždět.

S čím tedy vyrazíte na trať Rally Bohemia?
Hlavně se zase chceme hezky svézt hezkým autem a doufat v dobrou soutěž. Ano, vloni jsme byli třetí, je příjemné mít z toho fotky, ale rohlíky levnější nebyly. Jestli teď budeme třetí, osmí nebo dvanáctí, to nám je celkem jedno. Důležité bude, abychom se hezky projeli a rallye si pořádně užili.

Na letošní ročník připravili pořadatelé novinku v podobě dvou polookruhových rychlostních zkoušek, v čem to spočívá?
Jde o to, že v erzetě bude taková smyčka, kterou projedete dvakrát, pak se z ní vrátíte a pokračujete po klasické trati. Pro diváky to bude určitě ještě atraktivnější model, protože auta projedou některými úseky víckrát než obvykle. Má to ale i nástrahy v tom, že se nejspíš budeme potkávat s jinými auty, což může být hodně ošidné a může to ovlivnit vaši jízdu, takže je to takové dvousečné.

Máte na Rally Bohemia některá místa, na které se vyloženě těšíte, až si je projedete?
Abych řekl pravdu, tak to úplně ne. Tady se ty varianty často mění a detailně jsem letošní tratě ještě neviděl. Sice mi všichni říkají, že to pro mě musí být jako domácí soutěž, protože jsem z Liberce, ale já jsem Bohemku zase tak často nejel a mám ty erzety nějak smotané dohromady. Pamatuju si ale ty klasiky, jako návarovský úsek nebo Vinec, prostě se budu zase rozkoukávat.





ASE, s.r.o.
Technik řídících systémů

ASE, s.r.o.
Hl. m. Praha, Středočeský kraj, Plzeňský kraj
nabízený plat: 30 000 - 35 000 Kč

Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze