Mladší bratr čtyřnásobného světového šampióna formule 1 Michaela přidal spekulacím na intenzitě také tím, že minulý týden způsobil dopravní nehodu na dálnici u Kolína nad Rýnem, kde v zácpě narazil do auta před ním a řidičce vozu způsobil lehké zranění.
Nehodu Ralf Schumacher odůvodnil "přehlédnutím" konce zácpy a také nové brýle ho prý znervózňují. Dálniční policie k příčinám jezdcova selhání přidala špatnou viditelnost a vysokou rychlost.
Ralf měl naposledy letos v dubnu na silnici potíže, když jel se svým BMW X5 rychlostí 170 kilometrů v hodině v úseku, kde je povolena jen stokilometrová rychlost. Už v roce 1996 musel kvůli několika dopravním přestupkům na čas odevzdat řidičský průkaz.
I když mají jezdci formule 1 nárok od svých zaměstnavatelů na řidiče při soukromém cestování, pozice spolujezdce pro ně obvykle znamená něco podobného, jako je pro fotbalistu místo na lavičce náhradníků.
Nekončící otázky, jak dalece může Ralfovu perspektivu ovlivnit dioptrický problém, se jeho okolí snaží rozptylovat možností nosit kontaktní čočky. S nimi jezdí například světový šampión z roku 1997 Jacques Villeneuve.
Brýle sice nejsou ve formuli zakázány, ale z bezpečnostních důvodů se jim jezdci vyhýbají. Při brzdění ve vysokých rychlostech přilba extrémně naléhá na hlavu a brýle by mohly závodníka zranit. Také při nehodách na trati může roztříštěné
sklo napáchat neplechu.
Problémy v silničním provozu má však řada špičkových automobilových závodníků, včetně Michaela Schumachera. Ten kdysi musel jet vlakem z francouzského Lyonu, když nechtěl na místě zaplatit pokutu a auto mu zadržela policie. Michael sice už dlouho pokutu neplatil, ale to jen díky tomu, že se silnici vyhýbá. Raději se nechává přepravovat vrtulníkem.