Žádné PR pokyny Räikkönena nikdy nezajímaly. Ani ve formuli 1. Byl prostě jiný. A byl jiný i tím, že nerad testoval. Jeho komunikace s techniky byla minimální. Ale byl nejrychlejší. Možná nejrychlejší ze všech.
Jako vtip se v padoku formule 1 vyprávělo, že Räikkönen by vyhrál i v traktoru, kdyby ho do něj posadili. Byl ďábelsky rychlý. Potřeboval jen konkurenceschopné auto. Proto se v roce 2007 stal mistrem světa (i když s notnou dávkou štěstí).
A za nějaký čas na otázku reportéra britské televize, kam běžel těsně před startem, suše odpověděl: "Byl jsem se vysrat." A psalo se o tom víc, než o jeho titulu.
Jenže pak ho formule 1 přestala bavit, nelíbila se mu jeho pozice ve Ferrari. A tak to radši zabalil. Skončil sezonou 2009 a minulý rok už jezdil mistrovsví světa v rallye. Ačkoliv pomalý rozhodně nebyl, žádný zázračný úspěch ovšem nezaznamenal. A tak letos si k rallye přidá i americké závody Nascar.
"S Nascar to je stejné jako to bylo s rallye. Chci to zkusit, nic víc. V Americe jsou ty závody nesmírně populární, a pokud tam nebude moc úspěšný, což je docela pravděpodobné, může zase zkusit závody v Evropě. Všechno je možné," říká pilot neurčitě.
Räikkönen ovšem nepojede klasické závody Nascar, tedy boje okapotovaných osobních vozů. Pojede přidruženou sérií upravených pseudokamionů, která se jezdí před každým hlavním závodem. Čeká ho Truck Series. Pronajal si auto jednoho z předních týmů, Kyle Busch Motorsport.
"Bude to zajímavé," říká. "Formule 1 mně nechybí, nikdy jsem nepocítil silnou touhu vrátit se do seriálu. Ale nikdy jsem neřekl, že se nemůžu vrátit. Můžu. Záleží na spoustě věcí, na nabídkách, na tom, jak se mi bude dařit jinde, ale rozhodně nelze s definitivní platností říct, že formule 1 je pro mě uzavřená kapitola."