Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Räikkönen po zběsilé jízdě v Monaku: O křídle pod autem jsem nevěděl

Kimi Räikkönen v kvalifikaci na Velkou cenu Číny formule 1. | foto: AP

29 2016
Kimi Räikkönen je bývalý mistr světa a nejstarší jezdec startovního pole formule 1. Velká cena Monaka pro však skončila po školácké chybě a zběsilé jízdě po předním křídle, kterou svůj vůz ještě víc poškodil. „Bylo to ošklivé,“ přiznal.

Před závodem mu patřilo druhé místo v celkovém pořadí šampionátu formule 1, po něm spadl z pomyslných stupňů vítězů. Finský pilot Kimi Räikkönen nebude vzpomínat na Velkou cenu Monaka 2016 v nejlepším. Podruhé v sezoně nedojel do cíle a navíc nedokázal vysvětlit, proč vlastně to bylo tak špatné.

Fotogalerie

Problémy měl Räikkönen už ve volných trénincích. Tým musel v jeho vozu měnit převodovku, takže už před startem kvalifikace věděl, že nebude mít na startovním roštu lepší než šesté místo. Jenže přesně to obsadil v kvalifikaci, během níž se postupně propadal výsledkovou listinou, takže nakonec měl startovat jako jedenáctý.

Po technických potížích Daniila Kvjata sice postoupil na desátou příčku, ale tu mu hned sebral Esteban Gutierrez s vozem Haas. Räikkönen byl totiž nečekaně pomalý. Na vodě jel finský pilot stejně pomalu jako třeba vpředu Nico Rosberg, ale ani to ho nezachránilo před tím, aby se vyhnul chybě. V zatáčce Loews se potkal s bariérou.

„Není toho moc, co bych k tomu řekl, byl to celkově ošklivý víkend,“ sdělil Kimi Räikkönen. „Na začátku jsem měl velmi špatnou přilnavost a musel jet hodně pomalu. Když jsem potom podřazoval, zablokovala se mi zadní kola a nemohl jsem zpomalit. Takže jsem nakonec narazil do bariéry a urazil si přední křídlo.“

Výsledky závodu najdete ZDE

Na chybu Räikkönena doplatil francouzský pilot Romain Grosjean, který do Fina vrazil ve chvíli, když se ten pokoušel dostat ze zatáčky. A málem bylo víc takových jezdců, kteří se Räikkönenovi s předním křídlem zaseknutým pod podlahou jeho vozu, nedokázali vyhnout. „Samozřejmě jsem o něm nevěděl, nemohl jsem ho vidět. Prostě jsem se jen pokoušel odjet pryč.“

Za nebezpečnou jízdu však penalizace nepřišla. Räikkönen totiž netušil, že pod autem má přední křídlo. Prostě se jen snažil dopravit podivně špatně ovladatelný vůz do boxů. „Vůbec jsem nevěděl, že mám spoiler pod autem. Když mi to řekli do vysílačky, byl jsem zrovna v tunelu, kde jsem samozřejmě nemohl zastavit, takže jsem musel jet do cela dlouho. Jak to šlo, zaparkoval jsem auto a skončil.“

V závodě odjel bývalý mistr světa pouhých dvanáct kol.

Autor:




Bomba slevy
Bomba slevy

Chcete mít přehled o těch nejlepších slevách a nakupovat chytře?

Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze