Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Radši skončím, než bych byl týmová dvojka, říká Webber

Mark Webber na tiskové konferenci před VC Německa | foto: AP

23 2010
Hockenheim (Od zvláštního zpravodaje iDNES.cz) - "Radši ve formuli 1 úplně skončím, než bych vzal úlohu druhého jezdce." Mark Webber před závodem na promáčeném německém Hockeneimringu dal jasně na srozuměnou, že se nepodvolí. Ať na něj vedení týmu Red Bull bude vyvíjet sebevětší nátlak, trvá na svém: "Budu bojovat o titul mistra světa!"

Ať už to byla kolize s tragickými následky pro Red Bull v Turecku, nebo přetahovaná o nový model předního křídla v Británii (více ZDE), vedení rakousko-anglické stáje se vždy postavilo na stranu mladého Sebastiana Vettela. Anglická frakce uvnitř týmu podlehla silnější rakouské klice, která drží v rukou peníze, a Webber vypadal jako obětní beránek.

Jenže australský pilot nechce o ničem takovém ani slyšet. Pokud by přišly jakékoliv pokyny ve smyslu zvýhodňování jednoho z pilotů, neuposlechne je. Ale v první řadě Webber věří, že se nic takového nestane.

"Jsem si jistý, že k ničemu podobnému nedojde. S vedením jsme si nedávná nedorozumění vyříkali. Vše je za námi a dál pokračujeme jako tým, kde všichni mají rovné šance. Je to přesně tak, jak mi bylo řečeno při podpisu smlouvy," věří třetí pilot průběžného pořadí.

"Technicky jsou naše auta shodná. A kdo mě zná, dobře ví, že bych nesedl do auta, kdyby bylo o půl vteřiny pomalejší než to druhé vedle něj v garáži," vysvětloval vždy sebevědomý pilot a vysvětlit také, že kvůlli rovným šancím si vybral tým Red Bull. Jen při takovém přístupu může být plně motivovaný a podávat nadstandardní výkony.

Webber navíc věří, že z nedávných sporů se jeho tým poučil. Další strategické kopance a další ostudná rozhodnutí si Red Bull nemůže dovolit, a také je prý neudělá.

Mark Webber při propršeném tréninku na Velkou cenu Německa

"Jsme mladý tým a stále se učíme," říká Australan. "Za pár let jsme dosáhli fantastických úspěchů a při tak rychlém vzestupu logicky občas nastanou problémy. To je normální a běžné. Na takové úrovni nevyhnutelné. Důležité však je, abychom si z toho vzali ponaučení do budoucna. Jen tak můžeme být ještě lepší."

Pokud má Mark Webber pravdu, tým Red Bull se v letošní sezoně bude poprvé v historii radovat z titulu mistra světa. Má rychlejší auta a s McLarenem prohrává pouze kvůli strategickým pochybením a právě vnitrotýmovým sporům a neshodám. Jestli bude Red Bull dál působit jako skupinka amatérských mechaniků z hangáru na kraji Salcburku, šampion sezony 2010 se bude jmenovat Hamilton nebo Button.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze