Lewis Hamilton na druhém místě měl gumy v lepším stavu. Navíc mohl naplno využívat systému KERS, který v Red Bullu hodně zlobí.
"Bylo to hodně těsné. Když jsem viděl cílový praporek, spadl mi kámen ze srdce," prohlásil Vettel.
Úřadující mistr světa poznal, že rychlostní převaha na jedno kolo z kvalifikace, byť o celou vteřinu, jak tomu bylo v Barceloně, nemusí při jízdě na 300 kilometrů nic znamenat. McLaren byl na dlouhou vzdálenost lepší.
"Všichni čekali nudný závod a show vozů Red Bull. Ale tak to rozhodně nebylo. Pořádně jsem se zapotil," popisoval Vettel po závodě, v kterém vybojoval své nejtěsnější vítězství.
O výhru se musel naplno zaloužit. Držet každé kolo na milimetr přesnou stopu a ani jednou nezazmatkovat. "Naštěstí jsme až do cíle udrželi chladnou hlavu a dosáhli nejlepšího možného výsledku," radoval se lídr mistrovství světa formule 1.
Výsledky závodu najdete ZDE |
Nejmladší mistr světa historie nyní vede šampionát o 41 bodů před Hamiltonem. Jako nejdůležitější úkol pro tým Red Bull nyní vidí rychlé vyřešení problémů systému KERS, který bere mistrovské stáji cenné desetiny vteřiny.
"Musím to zde říct. Celý náš tým to vidí jako největší problém a bude na tom v budoucnu pracovat. Plně funkční systém KERS je v současné formuli 1 absolutně nezbytný," vysvětloval Sebastian Vettel největší a podle všeho jediný vážný nedostatek letošního monopostu rakouské stáje.