Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Prokop stále myslí na titul v kategorii S-WRC. Ale musí vyhrát v Alsasku

Martin Prokop | foto: SLUKAFOTO

1 2010
Štrasburk (Od zvláštního zpravodaje MF DNES) - Na trati si připadá jako doma v Česku. Ale nejenom proto juniorský mistr světa Martin Prokop nasadí ve víkendové Francouzské rallye, která se prvně jede v Alsasku, maximální tempo od úvodního kilometru. Má totiž poslední šanci zůstat ve hře o titul v kategorii S-WRC.

"Dosud jsem byl svázaný tím, že jsem nechtěl udělat chybu. Ale teď už nemám co ztratit," upozornil Prokop, který závodí ve Fordu Fiesta S2000 s navigátorem Janem Tománkem. Prokop se dělí o vedení v S-WRC se Španělem Ponsem, bez šancí na zlato nejsou ani Fin Ketomaa a Švéd Sandell. Český pilot je vůči nim v nevýhodě.

Seriál obsahuje deset podniků, ovšem každý jezdec obsadí jen sedm soutěží. Zatímco Prokop letos závodí naposledy, konkurenti můžou bodové konto vylepšit ještě v závěrečné rallye ve Walesu.

"Ve stresu z toho nejsem. Naopak se cítím uvolněnější než dosud," podotkl. "Mou jedinou šancí je vítězství, musím tomu podřídit všechno. Proto půjdu za hranu našich možností."

Stejně jako všichni konkurenti závodí na alsaském asfaltu poprvé, protože francouzský díl světového šampionátu se až dosud odbýval na Korsice. K přesunu došlo hlavně kvůli šestinásobnému mistru světa Sébastienu Loebovi, který z Alsaska pochází. Přes jeho rodné Hagenau dokonce vedou dvě rychlostní zkoušky.

"Změna se mi nelíbí. Přestože tratě na Korsice jsou šíleně nebezpečné, měly své obrovské kouzlo," posteskl si jihlavský závodník. "Specifikum úzkých a velmi technických tratí na rozbitém povrchu nemůže nic nahradit."

Na druhou stranu nové prostředí může být jeho výhodou. Dokonce ani tratě Německé rallye nejsou tak podobné českým jako ty v Alsasku. "Připravoval jsem se na lepší druh povrchu, ale střídá se kvalitní cesta s velmi rozbitou a uhopsanou. Takové podmínky bych v této části světa nečekal," popsal Prokop zdejší rychlostní zkoušky. "Věřím, že zkušenosti z českých závodů mi pomůžou."

Předchozí asfaltový díl mistrovství světa v Německu nabídl mezi vozy kategorie S2000 neuvěřitelně vyrovnanou bitvu, v níž se Prokop přetahoval o vteřinky se Švédy Sandellem a Anderssonem. Stejné drama očekává český závodník také ve Francii.

"Ale bude záležet na počasí. Mělo by tady pršet, v tom případě můžou být rozestupy větší," upozornil. "Konkurenci, hlavně seveřany, nedokážu přečíst. Potřebuju, aby byli všichni za mnou. A příjemné by bylo, kdyby se na přední příčky zamíchalo co nejvíc jezdců ze dna tabulky," přeje si.







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze