Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Prokop si přeje zkrotit novou bestii. V Portugalsku bral jen bod

Martin Prokop, archivní foto | foto: AP

26 2015
První start s novým vozem jihlavského jezdce Martina Prokopa nenadchnul - zkušený pilot Jipocar Czech National Teamu bral v Portugalsku jediný bod za desáté místo.

Zatím nejnižší bodový zisk v letošní sezoně mistrovství světa v automobilových soutěžích si připsal jihlavský jezdec Martin Prokop při víkendové rallye v Portugalsku. „Vím, že jsme portugalským představením fanoušky příliš nenadchli,“ připustil dvaatřicetiletý pilot Jipocar Czech National týmu po desáté příčce. „Chtěli jsme víc, ale musíme makat a jít dál.“

Před pátým dílem šampionátu přitom Prokop „osedlal“ zbrusu nový vůz. Na start se postavil s nejnovější tovární evolucí Fordu Fiesta RS WRC.

A právě v tom byl zádrhel. Devátý muž průběžného bodování soutěže měl totiž minimum času na seznámení se s novou technikou. „S vozem jsme v Portugalsku absolvovali jediný test, během kterého se přicházelo na určité nedostatky, a tak o pořádném svezení a sžití se nemůže být ani řeč. Půl dne jsme stáli,“ popisuje své trable Prokop.

„Lidé z M-sportu si asi vstup nové evoluce Fiesty WRC na soutěžní tratě představovali lépe, protože nové tovární i soukromnické vozy se každou chvíli dolaďovaly a upravovaly, což na pohodě a klidu pro samotný závod moc nepřidá,“ pokračuje Prokop.

„Není to zkrátka jako se starou Fionou, se kterou jsme na sebe byli zvyklí. Ale až tuhle novu bestii zkrotím, je jasné, že bude znát posun kupředu,“ věří.

Jihlavskou dvojici Martin Prokop - Jan Tománek navíc v obou úvodních dnech portugalské rallye trápily defekty. „Ale každá posádka se potýkala s většími či menšími potížemi,“ nehledal výmluvy Prokop, který se v nedělní závěrečné etapě posunul z jedenácté příčky do elitní desítky.

„Závěrečný program byl určitě atraktivní pro desetitisíce diváků, už méně potom pro mě. Nebylo již bohužel o co jet, a protože jsme byli poměrně brzo na trati, potýkali jsme se se značným množstvím volné šotoliny a jen na jistotu klouzali do cíle,“ litoval.

Jipocar Czech National Team se nyní soustředí především na příští závod, který se od 11. do 14. června pojede na Sardinii. „Pokusíme se vrátit do starých kolejí a potěšit davy českých fanoušků, které tam každoročně za rally cestují,“ slíbil manažer týmu Quirin Müller.

Autor:


Témata: rallye, Vysočina


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze