Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Prokop ani po nešťastné Německé rallye boj o titul mistra světa nevzdává

Martin Prokop v akci. | foto: martinprokop.com

23 2010
Trevír (od spolupracovníka iDNES.cz) - V rámci juniorského mistrovství světa vyhrál Martin Prokop Německou rallye v roce 2007. I letos byl v rámci šampionátu SWRC velkým favoritem, ale po velkém třídenním boji prohrál se švédským jezdcem Patrikem Sandellem a skončil druhý. Na své první letošní vítězství stále čeká. I přesto zůstává ve hře o titul. Na prvního Ponse ztrácí ze třetího místa osmnáct bodů.

Prokop vstoupil do svého prvního letošního asfaltového závodu v rámci mistrovství světa opatrně a čekal, co přichystají jeho soupeři. Přesto měl po prvním dnu v čele náskok necelých šesti vteřin na druhého Per-Gunnara Anderssona s fabií. "Nechtěli jsme od začátku tolik spěchat, abychom zbytečně nevyrobili nějakou zbytečnou chybu. Nemělo cenu riskovat," vysvětloval Martin Prokop, kterého ve voze Ford Fiesta S2000 naviguje Jan Tománek.

Druhá etapa, nejdelší z celé soutěže, přinesla v rámci kategorie SWRC velký boj. Trojice Sandell, Prokop a Andersson se pohybovala v rozmezí několika vteřin. Nakonec měl nejlepší závěr Sandell. Prokop zůstal třetí a na prvního ztrácel tentokrát necelých šest vteřin on.

"Rychlostní zkoušky druhé etapy mi prostě nesvědčí. Chtěli jsme zvolit podobnou taktiku jako v první etapě. Nakonec se ale jelo ve strašně rychlém tempu. Vím, kde jsme ztratili nějaký čas. Před poslední etapou ale zůstává všechno otevřené. V závěru už nemá cenu se na něco šetřit," prohlásil Prokop po druhé etapě.

Druhý den rallye obsahoval dvojí průjezd rychlostní zkouškou Panzerplatte, která patří k nejdelším v mistrovství. Letos měřila 48 kilometrů. Úřadující juniorský šampion dosáhl na třetí a druhé místo. Oba průjezdy vyhrál Patrik Sandell. "Nebylo to zase až tak náročné. Je tam mnoho odboček a snadno se dá udělat chyba. Spíše je to o koncentraci, s délkou problém nebyl," řekl český pilot.

S jeho vozem Ford Fiesta S2000 nebyl během úvodních dvou etapy problém. Až v závěru se objevila závada na dobíjení. "Museli jsme auto do servisu z poslední časové kontroly dotlačit. Mechanici poté problém s alternátorem vyřešili. Jinak všechno fungovalo, jak mělo," uvedl Prokop.

Německá rallye je náročná především na pneumatiky a množství vytahaných nečistot v druhých průjezdech rychlostní zkoušek. Často proto hrozí proražení pneumatiky. "Naštěstí se nám defekty vyhnuly," ulevil si pilot fiesty.

Stejně jako v prvních dvou etapách, pokračovala bitva i v závěrečném dnu soutěže. Ze hry o vítězství hned v úvodní zkoušce vypadl Per-Gunnar Andersson. Po jednom ze skoků vyletěl mimo trať. Musel vyměnit kolo a ztratil několik minut. O vítězství rozhodla jediná chyba. Naneštěstí jí udělal český jezdec.

"Přejel jsem jednu odbočku a musel jsem couvat. Ztratili jsme tím pět vteřin, které rozhodly. Je to zklamání, soutěž jsme měli rozjetou výborně," řekl smutně Prokop. "Závodilo se hodně na hraně," dodal.

Boj o titul mistra světa určitě nezabalil. Příští závod ho čeká až v dalekém Japonsku. "Jdeme do toho dál, nic nevzdáváme, dokud nebude rozhodnuto. Hlavně aby nám v závěru nechyběly právě body ztracené v Německu," přemítal Martin Prokop.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze