Znamená to hlavně, že lidé dostanou práci, firmy podnikající ve službách zinkasují diváky, televizní přenosy po celém světě zvednou zájem o zdejší kraj a oživí turistický ruch. "Beskydy nikdy nebudou Alpami, mohou se prezentovat takto," připomíná Kovarčík.
Sám nicméně míří mnohem výš, či spíše dál. Potvrdil to ostatně už prohlášením, že do tří až pěti let přivede na turnaj Tigera Woodse. "Pro nás je podstatný pojem exkluzivity na celém teritoriu," dal najevo, že něco jiného je region, kde se akce koná, a něco jiného oblast, kde může uplatnit své zájmy, třeba při získávání partnerů. A že by v tomto smyslu rád expandoval, o tom není pochyb podle jeho vyjádření k rakouskému turnaji, nejbližšímu z evropské série: "Kdyby Austrian Open skončil, abychom chytili exkluzivitu i na tomto teritoriu."
Prozatím se organizátoři orientují na domácí scénu. Nedávno prezentovali spojení se šperkařskou firmou, sídlící v Praze. Proto se turnaj momentálně nazývá Moravia Silesia Open presented by ALO Diamonds a kontrakt na dodavatele oficiálních vozů pomohl zprostředkovat největší tuzemský dealer značky Audi, Auto Heller s centrem v Ostravě. "Do partnerství s námi vstoupí i golfová rodina středního Slovenska, zahrnující Železárny Podbrezová a nejlepší golfový areál Tále v Nízkých Tatrách," přidal Kovarčík.
Prezident České golfové federace Milan Veselý je nad lokální problematiku povznesen. "Náš strategický plán byl, prosadit sem turnaj evropské PGA, neprosazovali jsme nutně Czech Open," uvedl k mnohaleté přestávce, po kterou se turnaj s tímto názvem nehrál.
Kovarčík debatu nad názvem omezuje přísně ekonomickým hlediskem: "Název stejně zmizí, když místního podnikatele přetrumfne celosvětový gigant, a v roce 2010 se k tomu schyluje. V momentě, kdy taková firma položí na stůl peníze, název Czech Open z toho vypadne." Jinými slovy, pokud bude akce úspěšná a promotér dostojí svým slovům, napřesrok už ani Moravia Silesia.