Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Proč Räikkönen nechce zpátky do formule 1? Má svůj svět

HVĚZDA F1 V TERÉNU. Někdejší mistr světa formule 1 Kimi Räikkönen za volantem Citroënu C4 na trati letošní Švédské rallye. | foto: WWW.CITROENRACINGPHOTOS.COM

24 2010
Kimi Räikkönen, mistr světa formule 1 z roku 2007, před několika dny řekl, že se do seriálu F1 s největší pravděpodobností už nikdy nevrátí. Důvod je zřejmý: chce zůstat v rallye, kde se neustále lepší.

Mohl se vrátit do formule 1, vždyť se o něj zajímal třeba tým Renaultu. Mohl vydělávat velké peníze, když ho k sobě chtělo zlanařit Pirelli, aby pro ně testoval pneumatiky, které bude příští rok dodávat do F1.

Kimi Räikkönen však odmítl.

Kimi Räikkönen se totiž do světa, ze kterého před pár měsíci odešel, už vrátit nechce.

"Nikdy nevíte, ale zřejmě se už do F1 nikdy nevrátím. Dělal jsem to dlouhá léta a prožil spoustu skvělých momentů. Získal jsem titul mistra světa (2007), po čemž jsem vždycky toužil, ale doba se změnila. Teď jsem v rallye, a navíc je v životě kromě F1 mnoho jiných věcí," řekl třicetiletý Fin v rozhovoru pro deník L'Équipe.

Je to logický krok. A je logický i navzdory tomu, že na konci loňské sezony, kdy byl Räikkönen nucen opustit tým Ferrari, jeho manažer Steve Robertson tvrdil: "Oddychový rok pro Kimiho nic neznamená. Dál se bude o F1 zajímat a je velmi reálné, že se pak do ní vrátí."

Realita je však jiná. Räikkönen by šel pouze do špičkového týmu, což sám několikrát zopakoval a kromě Renaultu, který se o něj i zajímal, nejsou jinde volná místa. Jenže Red Bull, který Räikkönena v rallye sponzoruje, už na začátku sezony prodloužil smlouvu s Markem Webberem – právě toho měl Fin podle spekulací pro sezonu 2011 nahradit.

Stále vydělává miliony

Nejezdí ve formuli 1, v rallye ještě nepatří k nejlepším. A přece je Kimi Räikkönen nejlépe vydělávajícím pilotem světa. Jelikož měl v F1 s Ferrari podepsanou smlouvu i na sezonu 2010, musela Räikkönena stáj poté, co místo něj angažovala Fernanda Alonsa, vyplatit. Dohoda zněla následovně: pokud si Fin sežene v F1 místo pro letošní rok, dostane 10 milionů eur, pokud ne, jak se stalo, vyplatí mu 17 milionů (425 milionů korun). Pro srovnání: úřadující mistr světa Jenson Button bere u McLarenu kolem 6 milionů eur. Räikkönen má navíc řadu osobních sponzorů, gáži dostává i od Citroënu, za který nyní závodí. Odhadem tak může vydělávat dalších 8 až 10 milionů eur.

A poté, co začal slušné výsledky zajíždět i Rus Petrov, stáhl zájem také Renault. Do nových týmů, které by o něj stály a dost možná i sehnaly peníze, by nešel, protože by v nich neměl šanci na titul. A dělat testovače pneumatik? To je pod jeho úroveň.

Navíc si Räikkönen život v rallye užívá. Po bídném startu, kdy si jen těžko zvykal na to, že musí poslouchat rady navigátora, neboť jen společně mohou uspět, se mu už vede lépe. V Turecku byl pátý, teď o víkendu skončil v Německé rallye sedmý, jednu z rychlostních zkoušek dokonce vyhrál.
"Jsme nadšeni z jeho nejlepšího času, který svědčí o tom, že se Kimi stále lepší," manažer jeho týmu Benoit Nogier.

Svět rallye Räikkönena prostě okouzlil – není totiž tak pevně svázaný jako F1, což mu vyhovuje. Fin bytostně nesnášel povinné reklamní akce, návštěvy sponzorů i striktní nošení týmového oblečení. A tak třeba při angažmá u Ferrari sice na sobě měl týmovou polokošili, ale kalhoty a čepice už byly v hiphoperském stylu. "Teď mám volnost," přiznává.

A to takovou, že přemýšlí o účasti ve slavné čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans. Zatímco v F1 jeho zaměstnavatelé jen těžce nesli, když si po sezoně odskočil na závod v rallye, tady je to Citroënu s trochou nadsázky šumafuk.

"Le Mans by se mi líbilo, ale k tomu potřebujete najít správný tým. Když chcete vyhrát, máte jen dvě možnosti, Peugeot a Audi. Jednoho dne se ale třeba nějaká šance objeví," řekl Räikkönen.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze