Pouze čtyři kola trvala obnovená premiéra Jaroslava Huleše v mistrovství světa silničních motocyklů při Velké ceně Jižní Afriky. Pětadvacetiletý závodník nového italského továrního týmu Italjet, startující po nevydařeném kvalifikačním tréninku z posledního 25. místa, měl i ve včerejším závodě potíže s motocyklem. Po několika minutách zajel do boxů a úvodní závod sezony vzdal. "Přestože jsme po sobotě vše vyměnili, motorka v závodě opět uvadala. Hořely písty a musel jsem skončit," řekl Huleš, podle něhož si s poruchovou technikou v týmu nevědí rady. "Mechanici si nad tím lámou hlavy, ale nepřišli na nic. Vše jsou jen dohady," přiznal Huleš. V pátečním tréninku se mu zablokovalo zadní kolo a v rychlé zatáčce Huleš upadl. V sobotu se zase zadřel motor. Hulešova situace je o to horší, že z Jihoafrické republiky se motocykly vezou dnes přímo do Malajsie, dějiště druhého závodu. "Nevidím to růžově," dodal Huleš, který loni, po třech letech v mistrovství světa, jezdil za Italjet mistrovství Evropy. Hulešovu třídu 125 ccm vyhrál Francouz Arnaud Vincent a prvních čtrnáct míst opanovaly značky Aprilia a Honda. Stupně vítězů třídy 250 ccm obsadili Japonci v čele s nejrychlejším Šinjou Nakanem, který stylem start - cíl ujel všem. "Loni jsem tady dojel pouze druhý a to mě neuspokojovalo," řekl Nakano. Prvního vítězství v půllitrech se překvapivě dočkal osmadvacetiletý Australan Garry McCoy (Yamaha). Mistr světa Španěl Criville dojel až pátý. Nedařilo se dvěma populárním Italům. Loňský vítěz závodu Biaggi i přestoupivší mistr světa třídy 250 ccm Rossi upadli a nedojeli. Cíl neviděl ani nejrychlejší z kvalifikace, Španěl Gibernau (Honda). McCoy startoval z devátého místa, ale pět kol před cílem převzal vedení od týmového kolegy, Španěla Cheky. "Když mě předjel, překvapilo mě to, protože jsem si myslel, že to je Capirossi a ne McCoy," řekl Checa. "Zpočátku jsem bojoval s Rossim, který mě párkrát vytlačil z dráhy ven, a pak jsem se musel pracně probíjet kupředu, ale stálo to za to," řekl vítěz. Naposledy vyhrál McCoy před třemi lety Velkou cenu Austrálie, ovšem ve třídě 125 ccm. V ní debutoval díky divoké kartě rovněž v Austrálii roku 1992. Loni získal angažmá u Yamahy pro posledních osm závodů ve třídě 500 ccm místo Novozélanďana Crafara.
Výsledky, 125 ccm (24 kol): 1. Vincent (Fr., Aprilia) 41:35,310, 2. Giansanti (It.) -1,937, 3. Alzamora (Šp., oba Honda) -2,057, 4. Locatelli (It., Aprilia) -2,362, 5. Ueda (Jap.) -4,566, 6. Jenkner (Něm., oba Honda) -11,073.
250 ccm (26 kol): 1. Nakano (Jap., Yamaha) 42:34,085, 2. Katoh -0,875, 3. Ukawa (oba Jap., Honda) -13,813, 4. Jacque (Fr., Yamaha) -30,687, 5. West (Austr., Honda) -47,621, 6. Battaini (It., Aprilia) -47,705.
500 ccm (28 kol): 1. McCoy (Austr., Yamaha) 45:38,775, 2. Checa (Šp., Yamaha) - 0,366, 3. Capirossi (It., Honda) -1,590, 4. Barros (Braz., Honda) - 9,745, 5. Criville (Šp., Honda) -10,253, 6. Roberts (USA, Suzuki) - 15,853.