Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Přišel další Schumacherův triumf

27 2000
P r a h a, I n t e r l a g o s -
20:0. Takové je bodové skóre rivalského souboje Michaela Schumachera a Miky Häkkinena po Velké ceně Brazílie formule 1. Zatímco Schumacher zásluhou výborného startu a taktiky vyhrál pro Ferrari druhý závod za sebou, obhájce posledních dvou titulů Häkkinen po druhé poruše svého vozu McLaren znovu nedojel. Fin přitom opět startoval z prvního místa, vedle sebe měl týmového kolegu Davida Coultharda a v zádech ze druhé řady oba vozy Ferrari. Situace stejná jako při úvodním závodě v Austrálii. Jenže ještě na startovní rovince se Schumacher vmáčkl před Coultharda a po prvním kole předjel i Häkkinena. Byl rychlejší, protože jel na dvě zastávky v boxech, měl méně benzinu, a tudíž i lehčí auto, se kterým pohodlně všem unikl. Po čtrnáctém kole trumfl Häkkinena také domácí Rubens Barrichello. Avšak dvojka Ferrari rovněž pro poruchu (hydraulika) cíl neviděla. Häkkinen se po prvních zastávkách obou vozů Ferrari v boxech vrátil do vedení, ale ve 30. kole zamířil rovnou do garáže odstavit porouchaný vůz. "Klesl tlak oleje v motoru," sdělil příčiny Häkkinenova odstoupení sportovní šéf Mercedesu Norbert Haug. Brit Coulthard nakonec přivezl McLarenu druhé místo a letos první body, i když téměř celý závod mohl řadit pouze od čtvrtého rychlostního stupně výš. "Vyhráli jsme díky vylepšené startovní strategii. Je to jako sen," radoval se Schumacher po 37. vítězství kariéry. Ferrari vyhrálo v Brazílii poprvé do roku 1990. Druhý závod opět nedojel ani jeden z vozů Jaguar. Defekt vozu BAR zastavil rovněž exmistra světa, Kanaďana Jacquese Villleneuvea. V kvalifikaci porazil britský nováček Jenson Button devátým časem týmového kolegu Ralfa Schumachera z Williamsu, o dvě místa horšího, ale v závodě bodoval šestým místem vítězův bratr. Dvacetiletý Button ovšem na sedmém místě dokončil poprvé závod formule 1. Kuriozitou byla absence švýcarského týmu Sauber, který se rozhodl nestartovat v závodě pro nespolehlivá zadní křídla. "Problém nejsme schopni odstranit. Nemáme jinou možnost než odstoupit, protože naší prioritou je bezpečnost závodníků," sdělil týmový boss Peter Sauber, jehož finský jezdec Mika Salo kvůli uvolněnému křídlu havaroval v sobotním tréninku a totéž se v kvalifikaci stalo Brazilci Pedru Dinizovi. Křídla se zřejmě poškodila otřesy na hrbolatém asfaltu v uličce u boxů. Při sobotní kvalifikaci n a trať postupně spadly tři reklamní cedule, což způsobilo trojí přerušení. Třetí ceduli se už nestačil vyhnout Francouz Jean Alesi a na cílové rovince ji trefil předkem svého vozu Prost. Organizátoři vinili z incidentů silný vítr.

Výsledky (71 kol, 305,939 km): 1. M. Schumacher (Něm, Ferrari) 1:31:35,271 hod. (průměr 200,4 km/h) 2. Coulthard (Brit., McLaren-Mercedes) -4,302, 3. Fisichella (It., Benetton-Playlife) -39,898, 4. Frentzen (Něm.) -42,268, 5. Trulli -1:12,780 (It., oba Jordan -Mugen-Honda), 6. R. Schumacher (Něm., Williams-BMW) -1 kolo. Dokončilo 11 z 22 startujících.

MS celkově: 1. M. Schumacher 20, 2. Barrichello (Braz., Ferrari), Coulthard a Fisichella 6.

Pohár konstrtuktérů: 1. Ferrari 26, 2. McLaren a Benetton 6.

Příští závod: 9. dubna Velká cena San Marina.
Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze