Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Na základně u Kulhavého: Tady se pečuje o klenot za čtvrt milionu

Skotský mechanik Sandy při práci na bicyklu Jaroslava Kulhavého. | foto: Michal Remeš

25 2014
"Jaroslav, everything OK?" kývne hlavou skotský mechanik Sandy a prstem ukazuje k závodnímu speciálu olympijského šampiona Kulhavého. Nebezpečně černé kolo, celoodpružený Specialized Epic za čtvrt milionu visí na stojanu pod střechou týmového stanu a oba muži dolaďují detaily.

Když Kulhavý na svém bicyklu v úterý startoval v exhibici Pražské schody, čtyřikrát mu spadl řetěz a pak se zlobil: "Zrovna se mi jelo dobře, celé to budeme muset vyměnit."

A mechanici se činili při nápravě škod. Převodník, řetěz, pastorky, přehazovačka. Před nedělním závodem Světového poháru v Novém Městě na Moravě museli své největší hvězdě připravit tentokrát bezchybný produkt. "Nechtěl bych, aby se potíže opakovaly," strachoval se 29letý biker.

Na parkovišti u Hotelu Ski, hned vedle centra závodů, leží zázemí týmů. Tu Ondřeje Cinka u Meridy, opodál stojí stan BMC francouzského krále Juliena, lídra Světového poháru Absalona, vedle zase základna formace Scott Švýcara Schurtera.

Rudý stan s velkým S ve znaku však svítí nejjasněji. Parta mechaniků ho vybalovala a stavěla tři hodiny. "Máme dva kamiony, jeden jezdí po Evropě, velmi podobný máme pro americké závody," popisuje dál Sandy. "A odtud jedeme rovnou do Albstadtu, kde Světový pohár pokračuje."

Fotogalerie

Ten nenápadný kamion stojí přes pět milionů korun (samozřejmě bez všech klenotů v útrobách), v každém se točí i jiná parta mechaniků a kromě bikových závodů ho tým Specialized používá také pro triatlonové závody. "Já jsem se právě vrátil z jednoho v Japonsku," říká Sandy.

Byť je teprve květen, on už letos stihl procestovat sedm zemí. "Na to jsem zvyklý, je to součást naší práce," krčí rameny. Šedivý Skot ji dělá už 9 let a tvrdí: "Je to prestižní job, je přece paráda pracovat s olympioniky. S Jaroslavem je to radost, ví, co chce, rozumí svému kolu a je s naší prací spokojený."

V útrobách červeného náklaďáku má každý týmový závodník připravená dvě kola, jedno celoodpružené a jeden hardtail, to stejně pro ženskou část stáje, ze kterou teď jezdí i Tereza Huříková. Mechanici před každým závodem zkontrolují komplet kolo, pro jistotu vymění řadicí lanka i řetězy, protože každý vydrží jenom jeden závod.

"Máme v týmu osm závodníků, takže vevnitř je tak deset kompletních kol," prozrazuje Sandy. "K tomu náhradní rámy, možná patnáct párů zapletených kol, plus všechny komponenty, takže v případě potřeby nebo kdyby se něco stalo, můžeme postavit další nové kolo. Dokážeme to tak za hodinu, možná méně. Je to celkem jednoduchá věc."

Autor:






Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze