29. květen byl stanoven jako poslední možný termín pro podání příhlášek do šampionátu.
Kromě devítí týmů FOTA podal již v pondělí přihlášku Williams, který byl za to z Asociace vyloučen.
Dále se přihlásily nové stáje Litespeed, Lola, Prodrive, Campos Meta1 a Team US F1. Podle současných předpisů FIA však může závodit ve formuli 1 jen třináct stájí.
Přesto se očekává, že se pokusí ještě přihlásit nejbohatší týmy druhé nejprestižnější série GP2, jako je například letos téměř neporazitelný Barwa-Campos. Ze všech nových adeptů by měla Mezinárodní automobilová federace vybrat tři nováčky na svém zasedání 12. června.
Současné týmy si účast v mistrovství světa podmínily dvěma body. Za prvé musí být do 12. června podepsána nová Concordská dohoda, v které jsou obsažena všechna základní pravidla fungování seriálu, a kterou uzavírají FIA, majitelé komerčních práv seriálu a týmy. V případě shody by stáje na základě dohody podepsaly účast v Grand prix do konce roku 2012.
Druhou podmínkou devítí týmu FOTA je, že současná pravidla budou platit i v následující sezoně, což znamená odložení rozpočtových stropů, které v osobě svého prezidenta Maxe Mosleyho prosazuje FIA. Jejich maximální výše měla být 40 milonů liber (45 milionů eur).
Týmům, které by na rozpočtové maximum přistoupily, by FIA zaručila větší technickou svobodu, jako například možnost pohyblivých křídel nebo neomezené otáčky motoru.
Současné stáje, které nemohou tak rychle snížit rozpočty (v případě Toyoty nebo Ferrari by to bylo až na 1/10 letošního), si rychle spočítaly, že by je nízkorozpočtoví soupeři mohly díky technické svobodě na dráze porážet.
"Dnes to bylo předáno v Ženevě FIA a čekáme na odpověď," řekl šéf Toyoty John Howett z Toyoty. V prohlášení zveřejněném zhruba osm hodin před vypršením uzávěrky asociace potvrdila, že všichni její členové mají zájem být trvale součástí mistrovství světa formule 1.
FOTA se vyjádřila spíše pro postupné zavedení rozpočtového limitu v průběhu tří let, které bude konkretizovat zmíněná všestranná dohoda. Poslední zveřejněný návrh na kompromis od šéfa FIA Maxe Mosleyho zněl na zavedení stropu ve výši 100 milionů eur v roce 2010 a původně zamýšlených 45 milionů až o rok později. Stáje zase nabídly nováčkovským stájím technickou podporu.
Proto se Ferrari, Renault, Toyota, Red Bull a Toro Rosso dlouho nechtěly přihlásit a dokonce vyhrožovaly odchodem z formule 1.