Třetí pozici si nenápadnou jízdou zajistil Němec Heidfeld z týmu Williams. Pomohla mu nehoda soupeřů před ním. Po startu z desátého místa tak vyrovnal tak svůj nejlepší výsledek kariéry. Na bronzovém stupínku dokončil už v roce 2001 v Brazíliie s vozem Sauberu.
Na třetím místě dlouho jezdil vítěz z Austrálie Fisichella, ale měl technické problémy a dotáhl se na něj Webber z Williamsu. Když se Itala pokusil předjet, Fisichella šel do smyku a vzal s sebou z dráhy i rychlejšího Australana. Pro oba dvacet kol před cílem závod skončil.
Spolehlivou jízdu opět předvedli oba jezdci Red Bullu. Při posledních zastávkách v boxech se přetahovali s Michaelem Schumacherem a v cíli se Coulthard radoval z šestého místa a Klien z osmé pozice.
Třiadvacetiletý Alonso od od prvního důležitého okamžiku víkendu mířil za vítězstvím. Vyhrál už sobotní kvalifikaci a v neděli dopoledne náskok před druhým Trullim ještě zvýšil. I v Maďarsku 2003, kde získal první, a do dnešního dne jediný, triumf kariéry, vyrážel do závodu z pole position.
Jeho týmový kolega Fisichella se musel v kvalifikaci spokojit se třetím místem a vůbec se nedařilo McLarenu. Räikkönen musel začínat šestý a Montoya dokonce vypadl z první desítky.
Pokud se nedařilo McLarenu, tak kvalifikační výkon Ferrari lze nazvat totálním propadákem. Barrichello byl v součtu časů až dvanáctý a mistr světa Schumacher třináctý. Na jezdce podceňovaného týmu Red Bull ztratil necelé dvě vteřiny.
Alonso od startu unikal
Start všem jezdcům v čele vyšel a udrželi si pozice z kvalifikace. Räikkönen se sice dral ze šestého místa dopředu, nakonec ale musel šlápnout na brzdy a zařadit se zpět. Po prvním kole bylo pořadí Alonso, Trulli, Fisichella, Webber, Ralf Schumacher, Räikkönen, Button a Heidfeld. Barrichello jezdil jedenáctý a Michael Schumacher si držel třináctou příčku.
Brzy se o vzrušení postaraly oba vozy týmu B.A.R. Britové Anthony Davidson, který nahradil nemocného Takumu Satóa, i Jenson Button skončili už po třech kolech s kouřícími a hořícími motory. V Austrálii oba odstoupili těsně před koncem, aby mohli v Sepangu nastoupit s novými pohonnými jednotkami, ale ani to jim nepomohlo. Žhnoucí jihoasijské slunce bylo silnější než výdrž motorů Honda. Ve třetím kole se po výletu z trati loučil i Friesacher s Minardi.
Třebaže si rádiem stěžoval na potíže s trakcí, španělský lídr bezpečně vedl, a zajížděl časy až o tři sekundy rychlejší než třeba Michael Schumacher, jemuž pneumatiky Bridgestone na rozpálené dráze vyšší tempo nedovolily. Druhý Trulli na Alonsa ztrácel, ale o místo se bát nemusel. Třetí Fisichella byl ještě "pomalejší".
Räikkönen zajel nejrychlejší kolo závodu
Před úvodním dotankováním paliva se zaskvěl nejrychlejším kolem závodu Kimi Räikkönen, a protože zůstal na trati déle než soupeři, dokonce chvíli vedl. To byl ale jeho poslední světlý okamžik závodu. Po návratu od mechaniků měl defekt, s poškozenou pneumatikou musel obkroužit téměř celé kolo, a propadl se na 14. místo.
Na pořadí se jinak nic neměnilo. Pouze Barrichello poskočil na osmé místo před obě auta Red Bullu a Michael Schumacher před Massu na jedenácté.
Třicet kol před cílem se loučil Jacques Villeneuve. Bývalý mistr světa byl tentokrát nejen pomalý, ale ani nedokázal svůj Sauber zvládnout, a ve 36. okruhu skončil v kačírku vedle dráhy.
Po polovině závodu začal zpomalovat Fisichella, který měl problémy s autem a po špatném přejetí obrubníku přišel i o jedno z přítlačných křidélek a to znamenalo částečnou ztrátu aerodynamického přítlaku.
Za ním sváděli dramatický souboj o čtvrté místo Webber s Heidfeldem z Williamsu a Ralf Schumacher s Toyotou. Nejdříve se pátému Ralfu Schumacherovi zatmělo při pohledu na Williams před sebou před očima a vnitřkem zaútočil na Webbera. Jeho nepřipravený manévr neměl šanci na úspěch. Oba vozy se srazily koly a bylo štěstí, že nebyly poškozeny. Před rozhozeného Ralfa se poté protáhl i vyčkávající Heidfeld.
Fisichella s Webberem bourali
Nejrychlejší z trojice Webber se pak ve 37. kole rozhodl zaútočit i na Fisichellu. Ital ve vnitřní stopě v levotočivé zatáčce na konci dlouhé rovinky auto nedobrzdil, dostal smyk a vrazil do Webbera ve vnější stopě. Závod pro oba skončil. Fisichella zavinění neuznal, a hned po návratu do boxů si přes média začal s Webberem vyměňovat názory.
"Viděl jsem ho útočit zvnějšku a tam nebylo možné předjet. Nebyla to moje chyba," hájil se Ital. Jeho australský soupeř měl jiný názor. "Brzdil strašně pozdě ve špinavé stopě. Měl jsem na stupně vítězů, jsem zklamaný," řekl. Z jejich kolize vytěžil Heidfeld třetí místo, a na body se posunuli Coulthard a Klien.
Technické potíže se objevily u Ferrari Rubense Barrichella. Přehnali se přes něj závodníci Red Bullu i týmový kolega Schumacher a Brazilec rychle zatočil do boxů k opravě. Po návratu na dráhu se ale trápil dál, takže sedm kol před cílem radši zajel do garáže a dál nepokračoval.
Závěrečné zastávky v boxech s pořadím nijak nezamíchaly. Snad jen Michael Schumacher se přiblížil jezdcům Red Bullu natolik, že se po návratu na trať protáhl před Kliena na sedmou pozici.
Coulthard překonal Mansella
V posledních kolech se už žádné drama neodehrálo. Devátý Räikkönen se sice přiblížil těsně za Kliena a trápícího se Michaela Schumachera, ale potřeboval ještě jedno, dvě kola, aby se před ně dostal.
Za nejlepšími třemi získal čtvrtým místem pro McLarenem nejlepší umístění sezony Montoya. Ralf Schumacher potvrdil skvělou formu Toyoty a pátým místem pomohl protlačit japonskou stáj na druhé místo Poháru konstruktérů za suverénní Renault.
Na třetím místě mezi stájemi se překvapivě hřeje Red Bull, který je jediným týmem, jemuž bodovali v obou dosavadních závodech oba jezdci. Není ale pochyb o tom, že rychlostně na McLaren či Williams nemá. David Coulthard se stal díky šesté pozici britským rekordmanem v počtu získaných bodů. Na kontě jich má 483 a o jeden předstihl slavného krajana a mistra světa Nigela Mansella.
Výsledky Velké ceny Malajsie 2005:
POŘADÍ | JMÉNO | NÁRODNOST | TÝM | ČAS |
1. | Fernando Alonso | Španělsko | Renault | 1h31:33,736 |
2. | Jarno Trulli | Itálie | Toyota | +24,327 |
3. | Nick Heidfeld | Německo | Williams | +32,188 |
4. | Juan Pablo Montoya | Kolumbie | McLaren | +41,631 |
5. | Ralf Schumacher | Německo | Toyota | +51,854 |
6. | David Coulthard | Velká Británie | Red Bull | +1:12,543 |
7. | Michael Schumacher | Německo | Ferrari | +1:19,988 |
8. | Christian Klien | Rakousko | Red Bull | +1:20,835 |
9. | Kimi Räikkönen | Finsko | McLaren | +1:21,580 |
10. | Felipe Massa | Brazílie | Sauber | +1 kolo |
11. | Narain Karthikeyan | Indie | Jordan | +2 kola |
12. | Tiago Monteiro | Portugalsko | Jordan | +3 kola |
13. | Christijan Albers | Nizozemsko | Minardi | +4 kola |
14. | Rubens Barrichello | Brazílie | Ferrari | +7 kol |
15. | Giancarlo Fisichella | Itálie | Renault | +20 kol |
16. | Mark Webber | Austrálie | Williams | +20 kol |
17. | Jacques Villeneuve | Kanada | Sauber | +30 kol |
18. | Jenson Button | Velká Británie | B.A.R. | +51 kol |
19. | Anthony Davidson | Velká Británie | B.A.R. | +51 kol |
20. | Patrick Friesacher | Rakousko | Minardi | +51 kol |
Pořadí šampionátu:
POŘADÍ | JMÉNO | STÁT | TÝM | BODY |
1 | Fernando Alonso | Španělsko | Renault | 16 |
2 | Giancarlo Fisichella | Itálie | Renault | 10 |
3 | Rubens Barrichello | Brazílie | Ferrari | 8 |
4 | Juan Pablo Montoya | Kolumbie | McLaren | 8 |
5 | David Coulthard | Velká Británie | Red Bull | 8 |
6 | Jarno Trulli | Itálie | Toyota | 8 |
7 | Nick Heidfeld | Německo | Williams | 6 |
8 | Mark Webber | Austrálie | Williams | 4 |
9 | Ralf Schumacher | Německo | Toyota | 4 |
10 | Christian Klien | Rakousko | Red Bull | 3 |
11 | Michael Schumacher | Německo | Ferrari | 2 |
12 | Kimi Räikkönen | Finsko | McLaren | 1 |
Pořadí Poháru konstruktérů:
POŘADÍ | JMÉNO | STÁT | BODY |
1 | Renault | Francie | 26 |
2 | Toyota | Japonsko | 12 |
3 | Red Bull | Rakousko | 11 |
4 | Ferrari | Itálie | 10 |
5 | Williams | Velká Británie | 10 |
6 | McLaren | Velká Británie | 9 |
7 | B.A.R. | Velká Británie | 0 |
8 | Jordan | Velká Británie | 0 |
9 | Minardi | Itálie | 0 |
10 | Sauber | Švýcarsko | 0 |
Závod jsme sledovali v on-line reportáži