Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Kopecký vs. Pech. Kdo ovládne rallye v Českém Krumlově?

Jan Kopecký, archivní fotografie | foto: ČTK

18 2015
Bez zásadnějších změn v rychlostních zkouškách, nový závodní speciál na trati, anebo návrat k rallye domácí manželské posádky Evy a Jiřího Trojanových. Nejen to přinese 43. ročník Rallye Český Krumlov.

Česká špička automobilových soutěží se po roce vrací na jih Čech. Silničky na Českokrumlovsku i České Budějovice hostí v pátek a v sobotu 43. ročník Rallye Český Krumlov.

V elitní kategorii se dá očekávat souboj hlavně mezi dvěma jezdci. Nový závodní speciál na jih přiveze tovární tým Škoda Motorsport. Škodu Fabii R5, se kterou vyhráli už při ostré premiéře na Rallye Šumava, bude řidit Jan Kopecký a navigovat ho bude Pavel Dresler. Loňské vítězství bude chtít obhájit plzeňská posádka Václav Pech a Petr Uhel, která pojede s vozem Mini John Cooper Works S2000.

Domácí soutěž v rámci mistrovství republiky si nenechávají ujít ani jihočeské posádky. Nejvýše míří Martina Daňhelová s Karolínou Jugasovou, které se přihlásily do Evropské trofeje. Se svým Renaultem Clio R3 tak odstartují v první skupině soutěžících ještě před špičkou domácího mistrovství.

„Příjemným překvapením je návrat manželské posádky Jiřího a Evy Trojanových na závodní tratě. Loňskou sezonu katovický matador vynechal, s koncem kariéry se však nehodlal smířit, a tak během zimy se domluvil s Josefem Petákem a odkoupil jeho špičkový Renault Clio R3,“ říká k domácím posádkám mluvčí automobilové soutěže Pavel Kacerovský.

„Pod hlavičkou ČK motorsportu odstartují rovněž Václav Stejskal junior navigovaný Stanislavem Viktorou s Renaultem Clio, Josef Koupal se Zdeňkem Jobem ve Škodě Fabia a s dalším dvoulitrovým Renaultem Clio také Vlastimil Daňhel,“ vyjmenovává Kacerovský další závodníky.

Zásadní změny oproti loňskému ročníku diváci letos očekávat nemusí. V harmonogramu tak nechybí tradičně jedna z nejdelších zkoušek českého šampionátu, Malonty. Závodníci odstartují v Pohorské Vsi a přes Malonty, Bělou či Cetviny dojedou do téměř 22 kilometrů vzdáleného cíle u tvrze Tichá.

Nebudou chybět ani divácky atraktivní rychlostní zkoušky, jako je Lipno či superspeciálka na českobudějovickém výstavišti. „Novinkou je, že letos není na Lipně polookruhová zkouška. Samozřejmě ani teď nebude chybět Rallye aréna na výstavišti, kde fanoušci uvidí závodní speciály v bezprostřední blízkosti a hned v několika průjezdech. V sobotu tu také lidem ukážeme nejrychlejší motokáru na světě, která umí jezdit až 250 kilometrů za hodinu,“ zve mluvčí diváky na budějovickou část rallye s tím, že součástí krumlovské soutěže bude také šampionát historických vozidel či soutěž pro auta s alternativními pohony.

Rallye Český Krumlov přinese pro řidiče, kromě samotných uzavírek na soutěžních úsecích, i omezení na ostatních silnicích. „V pátek i v sobotu bude provoz u brány číslo 6 z výstaviště ve směru od Strakonické ke křižovatce s Husovou ulicí sveden na sto metrů dlouhém úseku do jednoho jízdního pruhu pro bezpečný výjezd soutěžních vozidel na levobřežní komunikaci,“ upozorňuje mluvčí radnice Jitka Welzlová.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze