„Dostal jsem se do seriálu, který je ve světě hodně sledovaný. Bylo to nejtěžší, co jsem dosud poznal,“ konstatoval Kostka, který už pilotoval formuli 3 i 3000.
Jak hodnotíte svou premiéru ve Světové sérii Nissan?
Je to taková směsice zážitků. Víkend se od začátku nepovedl. Do Francie jsem se vydal s těžkou virózou, nemohl jsem ani řídit osobní vůz. Ve volných trénincích, které jsou nejdůležitější pro nastavení, jsem toho moc neodjel. Přemýšlel jsem, že se vrátím domů, nakonec jsem pokračoval. Ale doplatil jsem na to, že bývalý jezdec formule 1 Bernoldi svou jízdou vytrhl hranu z obrubníku. Jel jsem hned za ním v ideální stopě, nešlo uhnout. Dostal jsem velkou ránu, praskl monokok, letěl jsem i dlouho vzduchem. Kvůli tomu mě pak bolela záda, přesto jsem kvůli zkušenostem závody absolvoval.
Čekal jste, že skončíte poslední?
Ano. I kdybych byl zdravý, dopadlo by to podobně. Naskočil jsem do rozjeté sezony, navíc na jednom z nejtěžších okruhů v seriálu. Podobně letos dopadl i Ralph Firman, který loni jezdil formuli 1. Na Nissany nebyl zvyklý, vůbec neměl šanci.
Ve formuli jste poprvé použil systém ochrany krku HANS, s nímž měli někteří jezdci ve formuli 1 potíže. Jak jste si na něj zvykl?
Vůbec mi to nevadilo, měl jsem ho na míru. Určitě to zpevní krk a pokud vyletíte z trati ve velké rychlosti, tak vám pomůže.
V německé Formuli 3 jste zažil hodně soubojů. Jaké to bylo tentokrát?
Přístup jezdců je tady mnohem profesionálnější, do soubojů nechodí bezhlavě. Všechno mají víc promyšlené, také využívají větších zkušeností.
Jaký bude váš další program?
Dostal jsem nabídku na víkendové závody evropské formule 3000 v Estorilu, ale kvůli bolestem zad jsem odmítl. Pojedu 4. června do Valencie na testy, o dva týdny později mě tam čekají závody.