"Největší favorit? Omega," odhaduje Matt White, šéf australské Oriky, jednoho ze spolufavoritů na titul. "Tony Martin se totiž počítá za dva muže."
Mistr světa v individuální časovce bude tou nejvýkonnější lokomotivou ve vláčku belgické stáje, s ním pojedou Chavanel, Terpstra, Vandewalle a Slovák Peter Velits, všechno členové loňské zlaté ekipy, k nim navíc přibude polský nováček Kwiatkowski.
"Příprava byla ideální," ujistil sportovní ředitel týmu Tom Steels. Jeho zvědové navíc s předstihem vyrazili na špionáž přímo do Itálie, aby posbírali důležité informace o podobě trati. "Samozřejmě že se rozhodne až na silnici, ale my chceme ze všech sil ubránit loňský titul."
Bakalův megatým obhajuje titul a stejně jako před rokem ve Valkenburgu u toho nebude žádný český muž, byť za stáj jezdí dva Češi. Raboň se startem nepočítal, zato Štybarova forma navzdory všem trablům s kolenem mohla vedení týmu oslovit. Vždyť závodník ze Stříbra nedávno vyhrál etapu na Vueltě a předtím i celkově etapy Eneco Tour. "Zase mě napínali do poslední chvíle, ale zase jsem zůstal náhradníkem," litoval Štybar.
To Petr Vakoč z kontinentálního ETIXXu, který funguje jako farma Omegy a který ve středu podepsal smlouvu s Omegou na příští rok, na startu bude. Tým měl sice potíže s obsazením, spousta závodníků byla zraněných, nemocných. "Ale přihlášení jsme a jedeme," potvrdil nakonec sportovní ředitel René Andrle. Za polský CCC Polsat by měl zase nastoupit Josef Černý.
Loni byla honba za zlatem hodně těsná, Bakalův tým předčil o tři sekundy americké BMC, bronzová byla Orica, která na letošní Tour zajela nejrychlejší časovku historie. Jenže na 25 kilometrech, zatímco ve Florencii se pojede 57, a nikoliv v devíti mužích jako na Grand Tour.
"Byla by to poleva na dortu," říkal White. "Kdybychom vyhráli časovku na Tour i na mistrovství světa." Jenže takových, co chtějí vybrat zlatý bank, je o mnoho víc. "To je jasné," potvrdil šéf týmu od protinožců. "Když přijdete za sponzorem s tím, že jste mistři světa, tak ti na to slyší."
Letošní mistrovská trať je naprostým protikladem loňské tortury ve Valkenburgu. Tam po hodinové dřině čekal kopec do cíle, Italové natáhli časovku na rovinu s jediným malým hrbem krátce po startu. Největší výzvou tak budou technické zatáčky v ulicích Florencie.
Program MS v silniční cyklistice, Florencie 2013Neděle, 22. září Pondělí, 23. září Úterý, 24. září Středa, 25. září Pátek, 27. září Sobota, 28. září Neděle, 29. září ČESKÁ NOMINACE Do 23 let: Junioři: Ženy: Juniorky: |