"Nyní je auto konečně ve stavu, ve kterém jsme si ho představovali od začátku. Máme novou specifikaci motoru, nové tlumiče. Auto kvůli tomu muselo do Anglie. Je škoda, že se nám tyto změny podařilo uskutečnit až v závěru sezony," pokračoval Jírovec.
Zajímavostí je, že tlumiče v této specifikaci, kterou měl tým k dispozici na Barum rallye Prodrive pouze pronajímá na závod, nikoliv prodává. "Jsou to tlumiče, které jezdí Sordo s vozem WRC při mistrovství světa," doplnil Jírovec.
Předností nového auta je právě podvozek, ze kterého je Václav Pech nadšený už od začátku. Proti ostatním vozům S2000, které jsou osazeny dvoulitrovým atmosférickým motorem, je slabinou motor 1,6 turbo. "To je jednoznačné. A na českých rychlostních zkouškách je to znát dvojnásob. S novou specifikací motoru může vůz na technických tratích konkurovat škodovkám. To Sordo na Korsice ukázal. U nás je to ovšem stále málo," vysvětlil šéf týmu.
Spolupráce s Prodrivem nebyla od začátku jednoduchá. Nyní se týmu věnuje nový inženýr Rich Brown. Na testování před Barum rallye a i při samotné soutěži byl znát citelný pokrok a zrychlení auta. A to přesto, že Pechovi v nedělní etapě motor "miníka" vypověděl službu a musel odstoupit.
Soutěž pak byla předčasně ukončena po tragické nehodě, při níž zahynul jeden divák. "Brown je specialista s mnoha zkušenostmi. Jsem rád, že ho máme k dispozici. Předtím byl s technikem problém. Prodrive tyto auta většinou jen pronajímá. My jsem někde mezi továrním týmem a jejich komerčním programem. Komunikace mezi námi se ovšem v poslední době zlepšila," popsal problémy Jírovec.
Rich Brown po absolvování testovací jízdy složil kompliment na adresu Václava Pecha. "Ptal se proč nejezdíme mistrovství světa. Samozřejmě bychom rádi absolvovali nějakou zahraniční soutěž nebo dokonce podnik světového šampionátu. Ale zatím na to nemáme finanční prostředky," uvedl.
S rozšířením se v plzeňském týmu zatím nepočítá. I v příští sezoně by se na českých tratích měl objevovat pouze jeden vůz Mini. "Nejsme komerční tým a auto nebudeme pronajímat. Mezinárodní federace stále zvažuje změnu restriktoru, který by přinesl vyšší výkon motoru. Mohli bychom tak více konkurovat ostatním vozům S2000. V jakém stádiu jednání jsou, však přesně nevím," vysvětlil Jírovec. "Chceme pokračovat s určitým vývojem vozu a mít náskok v momentě, kdy i ostatní budou muset přejít na motor 1,6 turbo."
Pro fanoušky je na závěr roku připraveno jedno velké překvapení. Na Pražském rallyesprintu by se v dalším voze Mini měl představit tovární jezdec Dani Sordo. "Zatím je vše v jednání. Mám na to přislíbené finance, doufám, že se vše podaří dotáhnout do konce," přeje si Jírovec.