Letošní domácí šampion Václav Pech ve sprintrallye vyhrál soutěž s centrem na strahovském kopci již potřetí v kariéře.
Osmadvacetiletý Pech vítězstvím oslavil páteční narozeniny. V úvodu rallye to přitom na jeho triumf nevypadalo, neboť první byl Valoušek.
"Na trati bylo ráno hodně bláta a bylo to celkem nebezpečné, takže jsme začal trochu pomalu. Bylo to ale až moc opatrné a dost jsme ztráceli. Pak jsme se soustředili na okruhové zkoušky a tím se nám podařilo dostat do čela," řekl pilot Euro Oil týmu.
Pech i v Praze potvrdil, že letos je králem krátkých jednodenních soutěží. "Ve velkém mistráku jsme dlouho nevyhráli. Tohle prvenství v této konkurenci a před tolika lidmi nám alespoň trochu spravilo náladu," uvedl plzeňský jezdec, kterého nerozhodila ani ranní nehoda, kdy mu při nájezdu na rampu praskl nárazník. "Byla špatně postavená. Pan (ředitel závodu) Mihule ale říkal, že když vyhraju, tak ho zaplatí. Jsem zvědavý, jak se k tomu postaví. Asi ale netuší, že stojí 70 tisíc," řekl Pech.
S nadhledem vzal své druhé místo Valoušek, který sice v úvodu vedl, ale nakonec zaostal za Pechem o pětadvacet vteřin. "Venca Strahov pojal více závodně, zatímco já jsem se snažil bavit lidi, aby z toho něco měli. Díky tomu jsme prohráli, ale jinak jsem si to užil a byly to super závody," pousmál se jezdec ze Zlínska, který v letošní sezoně většinou startoval s vozem třídy Super1600, ale tentokrát usedl do speciálu WRC.
Obdobně hovořil i Triner, který nejprve jezdil 'na čas', ale v závěru soutěže se rozhodl i bavit diváky efektními kousky. "Ani proto nevím, jestli jsem zůstal třetí. Měli jsme najeto asi pětatřicet vteřin, takže jsem si říkal, že když tam necháme dvacet, tak by to mělo vyjít. Chtěl jsem pobavit sebe i diváky, navíc svítilo sluníčko," podotkl Triner.
V Praze se představilo i několik zahraničních pilotů v čele s členem továrního týmu Škoda Motorsport Janim Paasonenem, jenž startoval tentokrát s produkčním vozem Mitsubishi. Šestý muž letošní Finské rallye v Česku obsadil po úpravách výsledků sedmé místo a byl druhým jezdcem své třídy. Za nejrychlejším Josefem
Semerádem zaostal o vteřinu.
"Jel jsem hlavně pro zábavu a pro diváky. V jedné pravé zatáčce jsem lehce naboural, ale jinak bylo vše v pohodě," řekl Paasonen, který v Praze porazil i svého konkurenta v letošním seriálu MS produkčních vozů Alistra McRaeho. Bratr slavnějšího
světového šampiona startoval v Česku s 'enkovým' subaru a byl celkově osmý.
Výsledky: 1. Pech, Kadlec (Ford Focus WRC) 27:27,6 min., 2. Valoušek, Scalvini (ČR, It./Ford Focus WRC) -25,1, 3. Triner, Kameníček (Seat Cordoba WRC) -52,9, 4. J. Starý, Šlambora (Toyota Corolla WRC) -1:17,3, 5. Trněný, Kafka (Ford Focus WRC) -1:33,7, 6. Semerád, Suchomel (Mitsubishi Lancer EVO VII) -1:44,5, 7. Paasonen, P. Starý (Fin./Mitsubishi Lancer EVO VII) -1:45,8, 8. A. McRae, Senior (Brit./Subaru Impreza Sti) -1:54,7.
Václav Pech s fordem vyhrál 4. prosince jubilejní desátý ročník Pražského rallyesprintu, který již tradičně zakončil soutěžní automobilovou sezonu. |
Jedním z lákadel Pražského rallyesprintu byl britský jezdec Alister McRae, který pilotoval Subaru Impreza skupiny N. |
Tovární jezdec škody Jani Paasonen usedl při Pražském rallyesprintu do Mitsubishi Lancer skupiny N. |
Na startu se ukázal i Maďar Gérgely Szabo byl s Fordem Focus WRC. |
Pražský rallyesprint: vybavení záchranářského vozu ABA, který zajišťoval bezpečnost jezdců. |
Vladimír Barvík se svým Mitsubishi skončil své účinkování v Pražském rallyesprintu ve třetí RZ. |
Vladimír Barvík se svým Mitsubishi skončil své účinkování v Pražském rallyesprintu ve třetí RZ. |
Pražský rallyesprint: Antonín Berger, Ford Escort Cosworth. |
Pražský rallyesprint: Antonín Berger, Ford Escort Cosworth. |
Pražský rallyesprint: Antonín Berger, Ford Escort Cosworth. |
Pražský rallyesprint: Antonín Blažek, Ford Escor RS 2000. |
Pražský rallyesprint: Antonín Blažek, Ford Escor RS 2000. |
Pražský rallyesprint: Bohumil Burda, Nissan Navara. |
Pražský rallyesprint: zadní nástavba Nissanu Navara Bohumila Burdy. |
Pražský rallyesprint: motor Nissanu Navara Bohumila Burdy. |
Pražský rallyesprint: přední světlo Nissanu Navara Bohumila Burdy opravené lepící páskou. |
Pražský rallyesprint: Bohumil Burda, Nissan Navara. |
Pražský rallyesprint: depo stáje Commerz. |
Pražský rallyesprint: Tibor Cserhalmi, Mitsubishi Lancer EVO VII. |
Pražský rallyesprint: detaily kokpitu Mitsubishi Lancer Tibora Cserhalmiho. |
Pražský rallyesprint: počítač spolujezdce v Mitsubishi Lancer Tibora Cserhalmiho. |
Pražský rallyesprint: sedačky vozu Mitsubishi Lancer Tibora Cserhalmiho. |
Pražský rallyesprint: volant a další detaily kokpitu Mitsubishi Lancer Tibora Cserhalmiho. |
O Pražský rallyesprint byl mezi diváky velký zájem. |
Pražský rallyesprint: Jan Dohnal, VW Polo 1,4 16V. |
Pražský rallyesprint: Jan Dohnal, VW Polo 1,4 16V. |
Pražský rallyesprint: depo vozů stáje Exces. |
Pražský rallyesprint: zadní část vozu VW Golf Miroslava Fišera. |
Pražský rallyesprint: detail zadní části Fordu Escort RS 2000. |
Pražský rallyesprint: Jaroslav Honzík, Mitsubishi Lancer EVO VII. |
Pražský rallyesprint: Honda Civic Type R Josefa Koukoly v péči mechaniků. |
Pražský rallyesprint: vyhřívání pneumatiky vozu Hondy Civic Josefa Koukoly. |
Pražský rallyesprint: Jiří Kulhan, VW Polo 1,4 16V. |
Pražský rallyesprint: v servisní zóně byla k vidění i tato historická Lada 2107. |
Pražský rallyesprint: Daniel Landa, Mitsubishi Lance EVO VII. |
Pražský rallyesprint: Daniel Landa vyjíždí z depa. |
Pražský rallyesprint: Daniel Landa, Mitsubishi Lancer EVO VII. |
Pražský rallyesprint: Alister McRae, Subaru Impreza Sti. |
Pražský rallyesprint: Mechanici dohušťují pneumatiky vozu Alistera McRae. |
Pražský rallyesprint: Mechanici pracují na Subaru Impreza Alistera McRae. |
Pražský rallyesprint: Petr Mikula, Honda Civic Type R. |
Levé přední kolo Škoda Felicia Lubomíra Minaříka. |
Pražský rallyesprint: Lubomír Minařík, Škoda Felicia Kit Car. |
Pražský rallyesprint: nejpočetněji byly ve startovním poli zastoupeny různé evoluce Mitsubishi Lancer. |
Pražský rallyesprint: bezpečnostní nádrž Mitsubishi Lancer. |
Pražský rallyesprint: přední část a motor Mitsubishi Lancer. |
Pražský rallyesprint: zadní spoiler Mitsubishi Lancer. |
Pražský rallyesprint: Radoslav Nešpor, Ford Escort Maxi Kit. |
Pražský rallyesprint: volant a další detaily kokpitu soutěžní Škody Octavia. |
Pražský rallyesprint: přední brdy soutěžní Škody Octavia. |
Pražský rallyesprint: Jani Paasonen, Mitsubishi Lancer EVO VII. |
Pražský rallyesprint: mechanici Václava Pecha čekají, až jezdec dorazí do depa. |
Pražský rallyesprint: Václav Pech byl v Praze všude terčem pozornosti fanoušků. |
Pražský rallyesprint: Josef Štolfa, Renault Clio S1600. |
Pražský rallyesprint: přední část Renaultu Clio Josefa Štolfy. |
Pražský rallyesprint: Renault Clio Josefa Štolfy v péči mechaniků. |
Pražský rallyesprint: Renault Clio Josefa Štolfy v péči mechaniků. |
Pražský rallyesprint: Renault Clio Josefa Štolfy v péči mechaniků. |
Pražský rallyesprint: zadní světlo Renaultu Clio Josefa Petáka. |
Pražský rallyesprint: mechanici v depu roztlačují Renault Clio Josefa Petáka. |
Pražský rallyesprint: soutěžácká pneumatika krátce před startem. |
Pražský rallyesprint: pneumatiky Michelin připravené v depu na nasezení na vůz. |
Pražský rallyesprint: pořadatelské vozy připravené vyjet na trať. |
Pražský rallyesprint: Martin Prokop, Škoda Octavia WRC. |
Pražský rallyesprint: Josef Semerád, Mistrubishi Lancer EVO VII. |
Pražský rallyesprint: Josef Semerád. |
Pražský rallyesprint: David Senior, spolujezdec Alistera McRae, telefonuje během přestávky v servisní zóně. |
Pražský rallyesprint: Mechanici pracují na motoru Subaru STi Jana Štěpánka. |
Pražský rallyesprint: Jindřich Štolfa, Nissan Almera Kit Car. |
Pražský rallyesprint: motor Subaru STi. |
Pražský rallyesprint: Detail přední masky BMW 2002 TI Michala Suma. |
Pražský rallyesprint: Michal Sum, BMW 2002 TI. |
Pražský rallyesprint: Kapota, světla a přední kola BMW 2002 TI Michala Suma. |
Pražský rallyesprint: Zadní část BMW 2002 TI Michala Suma. |
Pražský rallyesprint: Gergély Szabo, Ford Focus WRC. |
Pražský rallyesprint: Gergély Szabo, Ford Focus WRC. |
Pražský rallyesprint: Gergély Szabo, Ford Focus WRC. |
Pražský rallyesprint: Gergély Szabo, Ford Focus WRC. |
Pražský rallyesprint: Lubomír Tenkl, Opel Kadett Coupe. |
Pražský rallyesprint: Lubomír Tenkl, Opel Kadett Coupe. |
Pražský rallyesprint: Zdeněk Tichý, Opel Kadett Coupe. |
Pražský rallyesprint: Zdeněk Tichý, Opel Kadett Coupe. |
Pražský rallyesprint: Zadní linie Opelu Kadett Zdeňka Tichého. |
Mechanik opravuje zadní kolo Citroënu Antonína Tlusťáka. |
Pražský rallyesprint: Antonín Tlusťák, Citroën Saxo Kit Car. |
Pražský rallyesprint: Emil Triner, Seat Cordoma WRC. |
Pražský rallyesprint: Emil Triner si klestí cestu mezi diváky v servisní zóně. |
Pražský rallyesprint: Karel Trněný, Ford Focus WRC. |
Pražský rallyesprint: Karel Trněný, Ford Focus WRC. |
Pražský rallyesprint: Karel Trněný, Ford Focus WRC. |
Pražský rallyesprint: Kateřina Trojanová, Honda Civic Type R. |
Pražský rallyesprint: Kateřina Trojanová, Honda Civic Type R. |
Pražský rallyesprint: Karel Trojan, Škoda Octavia WRC. |
Pražský rallyesprint: Marcel Tuček, Toyota Yaris. |
Pražský rallyesprint: Marcel Tuček, Toyota Yaris. |
Pražský rallyesprint: Marcel Tuček, Toyota Yaris. |
Pražský rallyesprint: Pavel Valoušek, Ford Focus WRC. |
Pražský rallyesprint: Petr Vlašín, Citroën C2 Challenge. |
Pražský rallyesprint: Petr Vlašín, Citroën C2 Challenge. |
Pražský rallyesprint: Jan Votava, Mitsubishi Lancer Evo VIII. |
Pražský rallyesprint: Jan Votava, Mitsubishi Lancer Evo VIII. |
Pražský rallyesprint: Mitsubishi Pavla Votavy na zvedáku. |
Pražský rallyesprint: disk od kola vozu Mitsubishi Jana Votavy.. |
Pražský rallyesprint: zrcátko Škody Octavia. |