Právě v téhle městské části, v nezastavěné oblasti na rohu ulic Průmyslová a Černokostelecká, by měl areál vyrůst.
Návrh trati i okolí, kde chce investor vybudovat hotely a další nutné zázemí, vypracoval věhlasný architekt Hermmann Tilke. Ten v minulosti vytvořil okruhy pro formuli 1 v Sepangu, Šanghaji, Bahrajnu či Istanbulu.
Nyní je tento muž opět v Praze, na dnešek s primátorem Prahy Pavlem Bémem svolal tiskovou konferenci, kde ideu zveřejní.
"Jedná se o projekt, který je hrazen soukromými investory a v žádném případě se nedotýká historického jádra," říká Bém.
Zatím není příliš jasné, kdo má být investorem. Podle všeho za myšlenkou stojí podnikatel a automobilový závodník Antonín Charouz.
Plánovaná stavba však ještě neprošla žádným schvalováním ani žádostí o stavební povolení. Dá se tedy očekávat, že se teprve nyní začnou ozývat první odpůrci.
Podobně tomu bylo s Masarykovým okruhem v Brně, kde jeho výstavbu ekologové svými protesty o několik let protáhli. Odmítavě se lidé tvářili na záměr zbudovat závodní trať u Jihlavy.
"Čekám, že nastane širší diskuse," uvedl starosta Richter.
Navíc i když v Praze okruh skutečně vyroste, seriál formule 1 zůstane hodně vzdálen. F1 se totiž snaží expandovat na mimoevropské trhy a závody na starém kontinentu kvůli zákazu tabákové reklamy omezuje. Přesto by se v Praze mohly konat podniky seriálu A1 Grand Prix či šampionátu cestovních vozů DTM.