Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Elitní motokrosaři míří do Lokte, největší svátek v Česku se blíží

Motokros, ilustrační foto | foto: Tomáš Blažek, MAFRA

23 2015
Největší motokrosový svátek v Čechách se opět blíží. O víkendu se v Lokti sejde při závodě seriálu Mistrovství světa v motokrosu špička tříd MXGP, MX2 a WMX. Dvoudenní program budou doplňovat evropské šampionáty tříd EMX150 (4T) a EMX300 (2T).

Ještě při poslední loňské Velké ceně ČR v Lokti se jevil osud letošního závodu všelijak. V podstatě to vypadalo i na závod rozlučkový, ale pak se nad Loketskými serpentinami zablesklo na lepší budoucnost a došlo k důležité dohodě mezi Autoklubem ČR, Sokolovskou uhelnou a.s. a pořádajícím AMK Loket. Díky této dohodě se podařilo podepsat s promotérem seriálu tříletou smlouvu na pořádání MS v motokrosu v Lokti.

Oproti loňsku se v loketském motokrosovém areálu uskutečnilo i několik podstatných změn. Tou zásadní je přesun startu na původní místo, tedy pod věž. Promotér chtěl před pár lety mít start jinde, blíže k paddocku, ale to se bohužel prakticky moc neosvědčilo, a tak se start vrátil „do kotle“, kde je na něj krásně vidět z hlavní tribuny i přilehlých strání.

„Proto, aby mohl být start opět na původním místě, bylo třeba vyřešit nájezd motorek do prostoru startu z paddocku. Udělali jsme nový tunel tak, aby byla zajištěna plynulost najíždění a zároveň to neomezovalo diváky a zásobování,“ informuje zástupce pořadatele AMK Loket Tomáš Honzík.

„Také proběhla úprava příjezdové komunikace na start za věží. Byla rozšířena a nově oplocena. Celé startovací zařízení bylo demontováno a opět namontováno na staronovém místě. Prostor za startovacím zařízením byl rozšířen tak, aby vznikl dostatečný prostor pro stavbu skyboxu (47x8m), včetně rezervy pro techniky, technické zázemí promotéra atd. Nově vytvořena je i panelová cesta pro příjezd na startovní rovinu pro techniku na úpravu trati a zdravotníky“ informuje dále Tomáš Honzík.

Novinek je více

Toto však není vše, co během roku aktivní loketští pořadatelé učinili. Nově upravená je například zatáčka před nájezdem na rovinku u PIT-LINE a s tím související nájezd na tuto rovinku. Na nově vzniklé rovině v prostoru loňského startu byla vytvořena technická pasáž se třemi terénními vlnami.

Hned za nimi byla upravena pravotočivá zatáčka, z níž je nájezd na nový dvojskok. Pořadatelé mysleli i na zázemí tratě. Nově vybudované je též internetové kabelové spojení pro tisk, televizní přenosové vozy a časomíru. Pořadatelé se během příprav museli poprat i s nástrahami počasí.

„Začátkem července přišla velká průtrž mračen, která nám spláchla zeminu z celé tratě dolů pod kopec. Momentálně probíhají finální úpravy a my pevně věříme, že se toto již nebude opakovat,“ přeje si Tomáš Honzík.

Letošní šampionát je ve dvou třetinách a situace se vyvíjí více než zajímavě. Jak ve třídě MX2, tak především ve třídě MXGP dochází k mnoha výsledkovým zvratům a zraněním, a tak je boj o letošní světové tituly zatím stále hodně otevřen. V obou třídách už bodovalo vždy 43 jezdců.

Napjatá je i situace ve třídě WMX (MS v motokrosu žen), kde bude Loket posledním dějstvím letošního šampionátu. Vedoucí Francouzku Lancelot totiž dělí od obhájkyně loňského titulu Italky Fontanesi pouhopouhé dva body. O letošním titulu v této třídě se rozhodne právě v Lokti.







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze