Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Pozor na posyp, varuje Pech. Doma na Šumavě chce být vysoko

Václav Pech | foto: Eret PetrČTK

16 2010
S lehce svazujícím pocitem nezklamat domácí fanoušky. Ale také s maximální touhou uspět a prodrat se mezi nejlepší a dosáhnout třeba až na vítězství. Jako loni. Právě doma, na Šumavě. Tak jde plzeňská posádka Václav Pech - Petr Uhel na dnešní start Mogul Rallye Šumava Klatovy, po Valašské rallye druhého podniku Mezinárodního mistrovství ČR v automobilových soutěžích.

"Je to náš domácí podnik, takže tu máme fanoušky, kteří za námi jinam nejezdí. Nechceme je zklamat, takže to je jistý nápor na psychiku. Ale hlavně velké povzbuzení. Už se těšíme," vzkazoval Václav Pech včera od volantu svého modrožlutého mitsubishi mezi tréninkovými jízdami.

Do sezony vstoupil skvěle, druhým místem na Valašské rallye. Tam se jako jediný pilot produkčního vozu vklínil se svým Mitsubishi Lancer EVO IX mezi nejlepší speciály S2000 a jeho rychlost zapříčiněná i povoleným o milimetr větším restriktorem odborníkům doslova vyrazila dech. Zopakuje to i na Šumavě?

"Uvidíme. Přípravě auta jsme věnovali hodně velkou pozornost. Věříme, že budeme zase rychlí, z jednoho závodu se ale nedají vyvozovat závěry. Jestli jsme skutečně výrazně zrychlili, poznáme až po Šumavě."

Šumava letos opustila divácky oblíbenou supererzetu v plzeňských Štruncových sadech a vrací se k osvědčené klasice. Na start se postaví 58 posádek v čele s hlavními favority Krestou (Peugeot 207 S2000), Valouškem (Škoda Fábia S2000) a Pechem (Mitsubishi Lancer EVO IX). Do celkového pořadí budou chtít promluvit i další jezdci se speciály: Tarabus (Ford Fiesta S2000), Tlusťák (Škoda Fabia S2000) a další. "Konkurence je letos ohromná, jede velké množství speciálů. Bude to boj," hlásí Plzeňák.

Záludné erzety na Vimpersku

Dnešní první etapu zahájí Klatovský okruh u Čínova, zítra se startovní pole přesune vstříc druhé etapě vedené po silničkách jihočeského Vimperska. Kde číhají největší nástrahy? "Největší nástrahou je zimní posyp, v horských oblastech se nesmí solit. Kamínky a štěrk mají stejnou barvu jako silnice a když nemáte přesně psaný rozpis, je k chybě blízko," ví Pech, který za další problém považuje rozmoklé kraje silnic a bahno.

"K tomu se pojede hodně rychle, tím je pověstný třeba hned páteční Koráb. Na Vimpersku jsou pak horské erzety záludnější." Kromě soudobých vozů trať absolvuje i 67 posádek historických automobilů z šestnácti zemí. Ty v rámci Historic Vltava Rallye.

Do první rychlostní zkoušky Pech a spol. odstartují dnes v 15.15 hodin, do poslední zítra těsně před šestnáctou hodinou. Po osmnácté hodině bude dekorován vítěz.







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze