Inženýři německé stáje mohou nastavit pro zatáčky vyšší přítlak než jejich soupeři, protože díky systému dvojitého DRS, tedy technologii, která umožňuje více otevřít zadní křídlo, neztrácejí na rovných úsecích kvůli přítlaku rychlost. A to, zdá se, může být rozhodující také v Bahrajnu.
V sobotu vylétli v prvních kolech do čela nečekaní lídři. Jezdci Lotusu přidali, poprvé naplno využili vlastností svého nového předního křídla a dali všem na vědomí, že v Bahrajnu se s nimi musí počítat. Před polovinou závěrečného tréninku vedl Romain Grosjean před Kimim Räikkönenem.
Ale již v polovině jízd bylo všechno jinak. Přidal mistr světa Sebastian Vettel. Suverénně se vyhoupl do čela a vyslal zprávu do francouzského Lotusu, že na body myslet jeho jezdci mohou, ale o vítězství se bude rozhodovat jinde. Nebo snad ještě nikdo zatím v Bahrajnu nepředvedl, na co skutečně stačí?
Větrná hrozbaV Bahrajnu déšť nehrozí, a tak hlavním tématem byly směr a intenzita větru. Na cílové rovince trápil jezdce velmi nepříjemný boční vítr. Okruh je vystavěný na volném prostranství, okolo jen poušť a vzdušným proudům nic nebrání, aby řádily po okruhu, jak se jim zamane. |
Ani vedení Red Bullu nemělo dlouhého trvání. Ke svým měřeným kolům vyrazili zástupci Mercedesu. A jak Nico Rosberg, tak Michael Schumacher, nechali hvězdu Red Bullu daleko za sebou. Ale na měkčí pneumatiky přezouvali i jejich soupeři. Koncem třetího tréninku vždy přicházejí kvalifikační simulace a ty většinou velmi dobře napoví, kdo bude stát na startovním roštu vpředu, a kdo nemá šanci.
Po uplynutí časového limitu bylo jasno. Mercedes je stejně dobrý jako v Číně, Red Bull je o něco blíž a tým McLaren nemusí být v pomalých zatáčkách tak silný jako v předchozích závodech. Lewis Hamilton se musel spokojit se čtvrtým místem a Jenson Button se, stejně jako v pátek, trápil. Loňský vicemistr se musel spokojit se šestým místem.
Odpolední kvalifikace startuje ve 13.00 SELČ.
Výsledky 3. tréninku Velké ceny Bahrajnu F1:
Pořadí | Jezdec | Tým | Čas |
1. | Nico Rosberg | Mercedes | 1:33.254 |
2. | Sebastian Vettel | Red Bull | + 0.147s |
3. | Mark Webber | Red Bull | + 0.409s |
4. | Lewis Hamilton | McLaren | + 0.528s |
5. | Michael Schumacher | Mercedes | + 0.542s |
6. | Jenson Button | McLaren | + 0.645s |
7. | Kimi Räikkönen | Lotus | + 0.722s |
8. | Daniel Ricciardo | Toro Rosso | + 0.943s |
9. | Romain Grosjean | Lotus | + 1.147s |
10. | Fernando Alonso | Ferrari | + 1.641s |
11. | Pastor Maldonado | Williams | + 1.664s |
12. | Jean-Éric Vergne | Toro Rosso | + 1.723s |
13. | Sergio Pérez | Sauber | + 1.813s |
14. | Kamuj Kobajaši | Sauber | + 1.874s |
15. | Paul di Resta | Force India | + 2.082s |
16. | Felipe Massa | Ferrari | + 2.282s |
17. | Bruno Senna | Williams | + 2.369s |
18. | Heikki Kovalainen | Caterham | + 2.440s |
20. | Vitalij Petrov | Caterham | + 3.278s |
21. | Charles Pic | Marussia | + 4.013s |
22. | Timo Glock | Marussia | + 4.400s |
23. | Pedro de la Rosa | Hispania Racing | + 5.719s |
24. | Narain Karthikeyan | Hispania Racing | + 5.967s |
49. | Nico Hülkenberg | Force India | + 2.519s |