Čtyři týdny před prvním závodem šampionátu "GP2 Powered by Renault" mělo 24 nadějí v kokpitech poslední šanci bez tlaku výsledků trénovat. Vybrat favorita letos skutečně bude těžké, jména na špičce výsledkových listin se totiž trénink od tréninku střídala.
Ve středu si vedl nejlépe zkušený Nizozemec Giedo van der Garde, jeho náskok na nováčka Birda ale činil jen desetinku a Josef Král, který se 25 kol učil okruh, neztrácel na jezdce stáje Barwa-Addax ani vteřinu.
Odpoledne se skupinka jezdců na trati Velké ceny Španělska ještě více vyrovnala: prvních 14 pilotů se vešlo do sekundy a Král tentokrát na nejrychlejšího ztrácel pouhých šest desetin. A tím nejrychlejším byl Pastor Maldonado z Venezuely, možná jediný jezdec, který se svými výkony v Le Castelletu a v Barceloně přeci jen staví do role lehkého favorita. Pilot týmu Rapax (dříve Piquet) pojede v GP2 čtvrtou sezony a svou Dallaru-Renault zná stejně tak výborně, jako okruhy šampionátu – o to uspokojivější je konkurenceschopnost Krále, i když se musí vyrovnat se skutečností, že se před ním tentokrát umístilo i dalších pět nováčků včetně týmového kolegy Ericssona.
"Ty dva desáté časy dnes nebyly špatné, ale čekal jsem víc. Příliš dlouho jsem jezdil na starých gumách a na nových jsem v provozu nenašel ani jedno volné kolo," prohlásil Josef, kterému jistě nechybí zdravá dávka sebedůvěry.
Jeho sebedůvěru nedokázal ohrozit ani "černý čtvrtek", který na tým Super Nova čekal. "Ráno jsme chtěli pořádně zabrat, ale odešel mi motor," shrnul Král. Výměna zabrala mnoho času a na trati stačil ujet jen 11 kol. Přesto byl za nejrychlejším opět jen zhruba vteřinu. Výborně si dopoledne vedl doposud poněkud bledý Belgičan d´Ambrosio. Trojka Renaultu-F1 docílila ve voze stáje DAMS s lakováním Renaultu nejrychlejšího času, pouhou desetinku před lepšícím se Němcem Vietorisem a Maldonadem.
Odpoledne to byl opět Maldonado, kdo poukázal na to, že je měřítkem pro všechny ostatní. Josef Král ujel alespoň 16 kol a jeho ztráta na špičku se opět smrskla pod vteřinu. Hůře na tom byl kolega Marcus Ericsson, který v poslední šikaně vletěl do betonové zdi a zničil vůz.
Pro pátek Josef Král ohlásil útok na nejrychlejší časy a dopoledne se mu skutečně podařil v pořadí skok kupředu. Vietoris si tentokrát připsal nejlepší čas před Turveyem a Closem. Český jezdec byl s 36 měřenými koly nejpilnějším pilotem na okruhu a dokázal zajet na tisícinu stejně rychle, jako Maldonado. Byl osmý, těsně před Ericssonem v čerstvě opraveném voze. Švéd při tom na Krále ztrácel dvě tisíciny...
Odpolední, poslední test před sezonou 2010 ovládl na poněkud pomalejší trati úřadující mistr GP2Asia, Davide Valsecchi. Ital zatím zůstal v testech mnohé dlužen, v pátek ale dokázal, že je včas dobře připraven. Jen tři setiny za ním ale už číhali opravdu vítečně naladěný Maldonado a rychlý nováček Fabio Leimer.
Josef Král opět pilně kroužil po autodromu, jehož kritická místa po třech dnech testů by již měl dobře znát. Ale šestnáctý čas a ztráta 1,6 vteřiny na Valsecchiho byly na papíře nejhorším výsledkem celých testů. Avšak na nový ročník, který při vyrovnanosti, kterou GP2 v testech demonstrovala, bude hodně dramatický, je připraven dobře. K útoku na absolutní špičku mu chybí jen málo – a to ví Josef Král sám nejlépe.
VýsledkyStředa dopoledne: Středa odpoledne: Čtvrtek dopoledne: Čtvrtek odpoledne: Pátek dopoledne: Pátek odpoledne: |