"Trénink občas doplním výletem na hory. Mám nejraději sjezdové lyže. Motocykl zatím zůstává v garáži, během roku si ho užiji až dost. Teď je prvořadá fyzická kondice a pochopitelně pevné zdraví. Nerad bych utržil nějaký úraz ještě před sezonou, jak se mi to několikrát přihodilo v předchozích rocích," uvádí Bohumil Poslední.
Osmnáctinásobný účastník Mezinárodní šestidenní motocyklové soutěže ale absolvoval v závěru roku také řadu diplomatických jednání. Po skončení loňské sezony se totiž nečekaně dozvěděl, že rakouská značka KTM pro rok 2000 s jeho službami nepočítá.
"Byl jsem přesvědčený, že jsem s Rakušany dohodnutý na dalším roce spolupráce. Alespoň jednání se zástupci KTM mě v tom ujišťovala. Jenže během týdne bylo všechno jinak. Rakušané ztratili zájem a já jsem rychle hledal jinou značku. Ale ukázalo se, že všechno zlé je k něčemu dobré. Našel jsem totiž rychle společnou řeč se švédským Husabergem a na čtyřdobých strojích této značky nastoupím v šampionátech v Česku i Německu. To bude vždy na čtyřstovce. S dvěstěpadesátkou pak absolvuji mistrovství světa. Tu mě připraví bývalý reprezentační kolega Vladimír Janouš," říká domažlický jezdec. Ten tak poprvé v pětadvacetileté kariéře nastoupí ve třídě čtyřdobých strojů s objemem motoru do 250 kubických centimetrů.
Ani tvrdá předsezonní příprava ale Bohumilu Poslednímu nebrání v tom, aby sledoval zprávy z prestižní Rallye Paříž - Dakar - Káhira. Pro domažlického závodníka jsou zprávy o to zajímavější, že je prvním českým motocyklistou, který slavnou dakarskou soutěž před šesti roky úspěšně dokončil. "Motocykly sleduji na trati do Káhiry jen okrajově. Pro české účastníky bude úspěchem klání vůbec dokončit. Zajímá mě více soutěž kamionů. V ní držím palce především Tomečkově Tatře 815," doplňuje Bohumil Poslední.