Váňa ještě po prvních hodinách rallyesprintu hovořil o tom, že nastoupí alespoň exhibičně do posleedních jízd. Speciál VW Golf GTI skupiny A toužimského jezdce Miroslava Fišera z PAMK Klatovy se však nepodařilo opravit ani do poslední rychlostní zkoušky. "Jsem vlastně na zklamání zvyklý, kolikrát jsem si věci představoval v růžových barvách, ale skončilo to úplně jinak," uvádí Josef Váňa.
Pětinásobný vítěz Velké Pardubické se na start těšil a pečlivě se s pilotem Miroslavem Fišer připravoval. Mnohokrát si projeli tratě rychlostních zkoušek na předměstí Prahy a v okolí Strahovských stadionů. Váňa měl rozpis tratě napsaný ještě pečlivěji než mívají opravdoví rallyeoví navigátoři.
"Nepoužíval jsem žádné zkratky, které jsou pro profispolujezdce typické, ale měl jsem všechno rozepsané do posledního slova. Tedy žádné cizí výrazy nebo šipky či jiné značky. Pěkně celými slovy jsem měl napsanou každou zatáčku nebo jiné nebezpečné místo. To abych něco nespletl. Ještě večer před soutěží jsem si celou trať projel a znal jsem rozpis snad zpaměti. Bohužel, dojeli jsme jen kousek od Staroměstského náměstí," konstatuje Váňa. "Nemyslím si, že by práce navigátora v takto krátkém závodě byla složitá, naučit se kurz Velké úardubické je těžší."
Slova o zklamání ale jednoznačně odmítá. Říká, že se to ve sportu stává. Proto automobilové rallye nezavrhuje. "Nevyšlo to tentokrát, vyjde to jindy. Chci si rallye určitě vyzkoušet. S Mírou Fišerem už jsme se domlouvali, že se do Prahy vydáme znova za rok. Ale možná, že si roli navigátora vyzkouším už dříve při některém amatérském podniku," uvažuje Josef Váňa.