Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Portugalskou rallye ovládl Latvala, Prokop dojel desátý

Martin Prokop se svým fordem během Portugalské rallye. | foto: AP

24 2015
Finský pilot Jari-Matti Latvala vyhrál Portugalskou rallye a slaví první triumf v sezoně. Třicetiletý jezdec Volkswagenu uhájil v poslední etapě těsný náskok před týmovým kolegou a mistrem světa Sébastienem Ogierem z Francie, triumf německé automobilky umocnil třetím místem Nor Andreas Mikkelsen.

Martin Prokop obsadil při premiéře s novým modelem vozu Ford Fiesta desáté místo.

Latvala vyhrál v mistrovství světa potřinácté v kariéře, v Portugalsku dosud bylo jeho maximem třetí místo. V této sezoně byl finský vicemistr světa druhý v úvodní Rallye Monte Carlo, ale v dalších třech soutěžích nebodoval, z toho dvě ani nedokončil.

„Po těch třech posledních závodech už někteří lidé pochybovali, jestli se ještě někdy vrátím zpátky. Byla to jedna z nejsložitějších fází mojí kariéry. Tři závody bez bodu a teď vítězství..., to je jedinečný pocit,“ radoval se Latvala.

Fotogalerie

V Portugalsku se ujal vedení v čtvrté erzetě a ve zbývajících dvou etapách odolával útokům Ogiera, který v úvodu soutěže jako první muž na trati „čistil“ soupeřům cesty a nabral ztrátu.

Od třetího triumfu v Portugalsku za sebou a pátého celkově nakonec Francouze dělilo osm sekund. V poslední etapě vyhrál Ogier dvě rychlostní zkoušky ze tří včetně speciálně bodované power stage a dál suverénně vede průběžné pořadí MS.

S volkswageny držel krok jen vítěz předchozí Argentinské rallye Kris Meeke v citroënu, ale v úvodu posledního dne jej Mikkelsen odsunul z medailové pozice. Brita pak ještě postihly technické potíže a nakonec s Norem prohrál o 20 sekund; stejný odstup měl i Mikkelsen od Ogiera.

Prokop i ve čtvrtém startu v sezoně bodoval, byť na všech předchozích podnicích dopadl lépe. Na konečné ztrátě přes sedm minut se podepsaly i dva víkendové defekty, s premiérou v novém voze byl ale relativně spokojený. „Jezdíme lépe a lépe. Je to obrovská úleva být v cíli. Auto jede dobře, ale já mám problém s rychlostí. Věřím, že před Sardinií budu mít více času na testování,“ řekl Prokop.

Tovární tým Škoda Motorsport při návratu do MS po dvou letech slavil dvojnásobné umístění na stupních vítězů v kategorii WRC2. Fin Esapekka Lappi a Pontus Tidemand ze Švédska za volantem vozů Škoda Fabia R5 nestačili jen na Katařana Násira Attíju, Lappi s ním prohrál jen o dvanáct sekund. Celkově obsadili 12. a 13. místo.

Portugalská rallye

podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích

Konečné pořadí: 1. Latvala, Anttila (Fin./Volkswagen Polo R) 3:30:35,3, 2. Ogier, Ingrassia (Fr./Volkswagen Polo R) -8,2, 3. Mikkelsen, Floene (Nor./Volkswagen Polo R) -28,6, 4. Meeke, Nagle (Brit./Citroën DS3) -48,7, 5. Tänak, Mölder (Est./Ford Fiesta RS) -1:56,8, 6. Östberg, Andersson (Nor., Švéd./Citroën DS3) -2:32,2, ...10. Prokop, Tománek (ČR/Ford Fiesta RS) -7:31,2.

Průběžné pořadí MS (po 5 z 13 závodů): 1. Ogier 105, 2. Mikkelsen 63, 3. Östberg 57, 4. Meeke 47, 5. Latvala 46, 6. Evans (Brit./Ford Fiesta RS) 41, ...9. Prokop 27.

Pořadí týmů: 1. Volkswagen 146, 2. Citroën 103, 3. Hyundai 94, 4. M-Sport Ford 81, 5. Jipocar Czech National 34, 6. Volkswagen II 30.

Autoři: ,


Témata: rallye, testování




Najdete na iDNES.cz



mobilní verze