"Do letošní sezony vložil náš tým velké množství energie, peněz a úsilí. Cílem bylo pravidelně dojíždět, sbírat nové zkušenosti a občas se podívat mezi užší špičku. Doufali jsme, v konečné umístění do pátého místa. To se však nepodařilo," řekl jezdec, startující s vozem Mitsubishi Lancer Evo 9.
Druhý rok v mistrovství světa přinesl ale i řadu pozitiv. Na všech soutěžích dokázal držet krok s nejlepšími. Dobře rozjeté závody zhatily chyby nebo technické závady. Ve Švédsku po defektu skončil až na pátém místě, v Jordánsku ho odsunuly ze stupňů vítězů problémy s technikou a následná havárie, ve Finsku po výletu mimo trať dojel na šestém místě.
Martin Semerád - PWRC 2010Švédsko - 5. místo |
Vrcholem byla zavěrečná soutěž ve Walesu, kde z jistého druhého místa v závěrečné etapě opět havaroval. "Stále si tu chybu nedokážu vysvětlit, nejspíše jsme si špatně poznamenali zrádnost té zatáčky a těžce jsme za to zaplatili," říká Semerád.
Mohl si vylepšit svůj nejlepší výsledek v mistrovství, kterým je třetí místo z loňského Walesu. "Na všech závodech jsme se snažili jet tak, jak nám dovoloval rozpis, který jsme psali dost opatrně. Přesto naše rychlost byla většinou dostatečná, ale asi nám pořád chybí zkušenosti, díky kterým bychom dokázali absolvovat celý šampionát bez chyb. Ty nás letos stály minimálně dvě podiová umístění," uvedl mladý pilot.
Celý tým, který vede otec Josef, poznamenala havárie před rallyesprintem v Pačejově. Semerád tak musel vynechat Německou rallye a domácí "Barumku". "Absolvoval jsem letos pouze pět závodů, včetně Rallye Krkonoše. To je hrozně málo. Ostaní jezdci sedí v autě každý druhý víkend a to je samozřejmě znát," poznamenal.
Šampionát produkčních vozů dokázal letos vyhrát Portugalec Armindo Araujo, který se o titul utkal se švédským jezdcem Patrikem Flodinem. Jak vidí své konkurenty Martin Semerád? "Největší rozdíl vidím v tom, že Araujo je o dost rychlejší na asfaltu než Flodin. Navíc Portugalec je i velmi dobrý stratég, díky tomu titul získal. Není to jen o tom být nejrychlejší, ale také o rozvržení sil do tří náročných dnů, jak pro auto tak pro jezdce."
V průběhu sezony změnil Semerád spolujezdce, Bohuslava Ceplechu nahradil Michal Ernst. "Bylo to vlastně poprvé, co jsem jel s někým jiným než s Bohoušem. Samozřejmě chvíli trvalo, než jsme si oba zvykli, ale chtěl jsem zkusit něco jiného. Přišel trochu jiný pohled na rozpis, snažíme se s Michalem ho připravit tak, aby byl zkrátka lehce čitelný a přesnější na načasování," vysvětluje.
Ihned po skončení sezony se rozbíhají přípravy na tu následující. Přestup do vozu S2000 ale příliš reálný není. Semerád by rád zůstal u prudukčních aut.
"SWRC je výrazně dražší šampionát, je to takový další krok k WRC. O přestupu pochybuji. Doufám, že se nám podaří zůstat v PWRC, ačkoli zatím nic jasného není. Letošní rok byl finančně hodně náročný a bez pomoci stabilního partnera těžko pokryjeme další sezonu v mistrovství světa," uzavírá Martin Semerád.