Jak se daří nezaměstnanému?
Ále, stejně jako zaměstnanému. Sezona mi už beztak skončila.
Vždyť je za měsíc mistrovství světa!
Nikdo ze svazu mě nekontaktoval. Republiku jsem nezajel, to respektuju. Ani kdybych měl teď super formu, tak mě nevezmou. Přesto si myslím, že pokud by se do časovky stavěli dva, nemusel bych chybět.
Už přece ani nemáte silniční kolo, které jste musel vrátit týmu...
Jezdím na biku, udržuju se.
Jak jste se se Španěly rozešli?
Rychle a bez polibků, už to moc nefungovalo. Hned jsem vrátil materiál, aby můj manažer mohl žádat o dlužené peníze z jistiny, kterou každý Pro Tour tým skládá na mezinárodní cyklistické federaci. Všechno ale asi stejně nedostanu.
Čeští cyklisté František Raboň Další kandidáti: |
Jak sháníte angažmá? Čekáte na nabídku, obcházíte další stáje?
Kdo čeká, nikdy nic nevyřeší. Musí se hledat, ne sedět u telefonu. Měl jsem jen roční kontrakt, stejně bych se musel starat. Věřím manažerovi ve Španělsku, je to bývalý závodník David Plaza, velice schopný, stará se třeba i o Manceba.
Dostane vás do elitní stáje Pro Tour?
To není priorita. Možná kdyby to byl prestižní Illes Baleares... Potřebuju tým, který závodí s nejlepšími a má jisté Giro, Tour nebo Vueltu. I v týmu II. kategorie najdete kvalitu, já navíc můžu získat pozici lídra. V Pro Tour bych byl víc domestik, možná za lepší peníze. Ale ty si zase tady můžu vydělat na prémiích. Pro Tour je uměle vytvořená, zatím nepříliš fungující bublina.
Zničila dopingová Operatión Puerto, akce španělské policie, cyklistický trh práce?
Mě se týká tak, co jsem si přečetl v novinách (Hruška byl na zveřejněném seznamu podezřelých bez udání důvodu, pozn. red.). Ani federace, ani španělská policie mě nevyslýchaly. Ale brzdí to všechny. Stáje čekají, až se vysype ten pytel se jmény. Jenže kdy to bude? Je tu hodně nejistoty, nikde se nepodepisuje.
Můžete skončit i doma, třeba ve Whirpoolu?
To je krajní varianta. Je mi jedenatřicet, už vidím konec. Ale pořád mě baví jezdit na kole. Už bych ale asi doma nevzal roli plnohodnotného závodníka. I když podmínky jsou srovnatelné, radši budu poslední mezi nejlepšími než jezdit na této úrovni.