Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Pod světly Singapuru se začalo na mokru a málem vyhrál Schumacher

Osvětlený okruh, na němž se jezdí Velká cena Singapuru formule 1. | foto: AP

24 2010
Úvodní trénink Velké ceny Singapuru v potemnělých ulicích rovníkové metropole znepříjemnil jezdcům déšť. Trať osychala pomalu a souboj o nejrychlejší čas se rozpoutal až v posledních minutách. Už to vypadalo, že premiérový tréninkový triumf po návratu do F1 oslaví Michael Schumacher z Mercedesu, ale poslední muž na dráze, lídr šampionátu Mark Webber z Red Bullu, mu ani tento dílčí úspěch nedaroval.

Australský pilot se z místa ve druhé desítce vyhoupl závěrečným kolem na zrychlující se trati až do vedení. Schumachera přitom porazil o nicotnou desetinu vteřiny.

Sebastian Vettel (vlevo) řeší před tréninkem problém s mechanikem Red Bullu. Lewis Hamilton prohlíží s mechanikem McLarenu monopost. Michael Schumacher před tréninkem na Velkou cenu Singapuru.

Do čela se tak dostali dva jezdci, od kterých se to v Singapuru úplně nečekalo. Webberovi se závod na městském okruhu na jihu Asie ještě nikdy nepodařilo dokončit a Schumacher tam pro změnu nikdy nezávodil.

Ani na dalších místech se neobjevilo pořadí, na které jsou fanoušci formule 1 zvyklí. Někteří z favoritů se kvůli podmínkám k letmému kolu na měkkých pneumatikách ani nedostali, a tak vítěz předchozího podniku z Monzy a hvězda Ferrari Alonso zůstal jedenáctý a jeho rival z McLarenu Hamilton se musel spokojit dokonce s osmnáctou příčkou.

Přesto ještě britský jezdec porazil dvojku Ferrari Massu. Brazilec byl o více než tři vteřiny pomalejší než Webber. Kluzká a mokrá dráha mu nikdy neseděla.

Díky zmiňovaným podmínkám se tak v čele mohli naopak objevit jezdci, pro které je standardem spíše umístění v druhé desítce. To možná neplatí pro třetího Němce Sutila ze stáje Force India, ale určitě pro pátého Španěla Alguersuariho z Toro Rossa, sedmého Itala Liuzziho (Force India) nebo Švýcara Buemiho s druhým strojem bývalého Minardi.

Mark Webber ze stáje Red Bull vyjíždí z boxů. Robert Kubica a jeho monopost v péči mechaniků stáje Renault. Lewis Hamilton vyjíždí na traťpři tréninku na Velkou cenu Singapuru.

Závěrečné sprinty připravily o vedení Kamuje Kobajašiho, který měl na kontě nejrychlejší čas bez deseti minut celý trénink. Vlna zlepšení ho však spláchla až na dvanácté místo. Jeho týmový kolega ze Sauberu, německý pilot Heidfeld, který se do seriálu vrátil poprvé v letošní sezoně, se musel spokojit s třináctým místem.

Dalším letošním nováčkem byl Christian Klien. Rakušan, který závodil za Jaguar nebo Red Bull, na poslední chvíli nahradil v kokpitu japonského kolegu Jamamota, který se v Singapuru přiotrávil jídlem.

Další premiéru, tentokrát ve formuli 1 vůbec, zažil pilot GP2 Jerome d'Ambrosio z Belgie. Ten pouze pro tento trénink zaskočil v kokpitu Virgin za Brazilce di Grassiho.

Nepříjemnou novinku se v průběhu tréninku dozvěděl Němec Hülkenberg - převodovka v jeho voze nebyla natolik v pořádku, aby vydržela až do neděle a mechanici Williamsu mu ji museli vyměnit. Za to si FIA účtuje pět míst na startovním roštu.

Jezdci formule 1 toho v prvním tréninku moc natestovat nestihli, ale odnesli si do závodu důležitou informaci - okruh v noci osychá velmi pomalu. Ačkoliv pršelo více než hodinu před začátkem jízd, o suché stopě se dalo mluvit až v posledních minutách, tedy dvě a půl hodiny poté, co déšť skončil.

Výsledky prvního tréninku GP Singapuru

Pořadí Jezdec Tým Čas
1. Mark Webber Red Bull 1:54.589
2. Michael Schumacher Mercedes + 0.119
3. Adrian Sutil Force India + 0.238
4. Sebastian Vettel Red Bull + 0.548
5. Jaime Alguersuari Toro Rosso + 0.571
6. Jenson Button McLaren + 0.744
7. Vitantonio Liuzzi Force India + 0.921
8. Sébastien Buemi Toro Rosso + 0.934
9. Robert Kubica Renault + 1.083
10. Vitalij Petrov Renault + 1.325
11. Fernando Alonso Ferrari + 1.501
12. Kamuj Kobajaši Sauber + 1.750
14. Nico Rosberg Mercedes + 2.009
15. Heikki Kovalainen Lotus + 2.014
16. Rubens Barrichello Williams + 2.026
17. Nico Hülkenberg Williams + 2.251
18. Lewis Hamilton McLaren + 2.295
19. Felipe Massa Ferrari + 3.171
20. Timo Glock Virgin + 4.445
22. Bruno Senna HRT + 5.194
23. Christian Klien HRT + 8.835
24. Fairuz Fauzy Lotus + 11.105
Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze