Dlouho odkládaný start naštval všechny ty, co si v neděli zkrátili spánek, aby mohli sledovat premiérový závod formule 1 na okruhu Yeongam. Chvíli po osmé sice ředitelství závodu povolilo, aby se vozy vydaly na trať, ale vody bylo na dráze tolik, že jezdci si na nebezpečné podmínky stěžovali i při jízdě za zpomalovacím vozem.
Na základě jejich proseb vedení závodu projížďku po třech kolech ukončilo a monoposty stály více než hodinu na startovním roštu. Déšť nebyl silný, se smrští před čtrnácti dny v japonské Suzuce se nedal ani srovnávat, ale asfalt položený teprve před pár dny špatně odváděl vodu a navíc se na dráze objevovaly olejové skvrny.
Piloti vyrazili za safety car a sedmnáct kol kroužili po dráze v malých rozestupech a kličkováním zahřívali pneumatiky. Navzdory neustálým protestům Lewise Hamiltona, že startu skutečného závodu už nic nebrání, se mohlo měnit pořadí až od 18. kola. Toho hned využil Massa, který předjel čtvrtého Buttona a tlačil se na něj i Schumacher. Jezdec McLarenu patřil k těm, kterým podivný závod na vodě vůbec neseděl.
A stejně na tom byl lídr mistrovství světa Mark Webber. Během kol za safety car byl důrazně proti, aby se závodilo. Věděl proč, na trati vydržel jen tři kola. Pak dostal smyk, "hodiny" a roztočil auto na trati. Alonso s Hamiltonem se mu stačili vyhnout, ale Rosberg neměl šanci. Rychlejší jezdec Mercedesu Webbera sestřelil a závod skončil pro oba vedle trati.
Na dráhu musel už potřetí Bernd Maylander se svým zpomalovacím vozem a vedoucí Vettel tak přišel o vybudovaný náskok. Po restartu závodu zaujal souboj Trulliho se Sennou, při kterém jezdec Lotusu ztratil přední křídlo, ale zajímavější věci se děly vpředu. Michael Schumacher předjel Buttona a posunul se už na čtvrté místo. Objevilo se před ním rudé zadní křídlo bývalého týmového kolegy Massy z Ferrari.
Ve 29. kole závod pro Buttona v podstatě skončil. Po výměně pneumatik se propadl z první desítky, a protože jeho soupeři přezouvali po chvíli za safety car, na přední příčky se už nevrátil. Po Koreji je úřadující mistr světa ze hry v boji o letošní titul.
Ve 32. kole nezvládl Švýcar Buemi ze stáje Toro Rosso brzdění na konci dlouhé rovinky, vylétl z dráhy a vzal s sebou i Glocka sedícího v monopostu Virgin. Na dráhu musel opět zpomalovací vůz a všichni jezdci si odbyli potřebné přezutí na pneumatiky do přechodných podmínek. Vody na dráze kvapem ubývalo.
Vedoucí Vettel první místo udržel, ale druhý Alonso se propadl za Hamiltona. Mechanici Ferrari měli problémy s výměnou pravého předního kola na voze španělského pilota, což ho stálo cenné vteřiny. Hamilton se však dlouho z druhé příčky neradoval, jakmile zpomalovací vůz zatočil zpátky do boxů, dostal se Alonso několika šikovnými manévry zpátky před chybujícího jezdce McLarenu, který se chvíli s vozem pral, než našel správné nastavení pro nové pneumatiky do přechodných podmínek.
Vettel vyhrál kvalifikaci, v závodě jel čistě a bezchybně i na vodě, jasně vedl. Ale nic mu to nebylo platné. Devět kol před cílem se zakouřilo ze zádě jeho stroje a prohnali se kolem něj Alonso i Hamilton. Týmu Red Bull se vrátily technické závody v ten nejméně vhodný moment.
Motor Renault ve voze Vettela se rozletěl na kousky ještě na trati a mladému Němci se vyhlídky na titul hodně zhoršily. Nyní ztrácí 25 bodů na vedoucího Alonsa a 14 na týmového kolegu Webbera.
V době průjezdu cílem už na okruhu nebyla ideální viditelnost, oslavy Ferrari pak probíhaly v nezvyklém šeru. Jezdci projeli kolem šachovnicový v poslední minutě časového limitu.
Kromě stáje z Maranella se radovali i v McLarenu, Button sice pokazil, co mohl, ale výborný Hamilton druhým místem určitě nezklamal. Uspěl i Schumacher, když čtvrtou příčkou vyrovnal své dosud nejlepší umístění po návratu do formule 1, nebo nejlepší pozici s týmem Mercedes, chcete-li.
Za Polákem Kubicou šokoval možná i sám sebe šestým místem Ital Liuzzi. Více na sebe však v závodě upozornil jeho týmový kolega ze stáje Force India Sutil. Po celý závod se tlačil vpřed, předjížděl jednoho jezdce za druhým, ale zároveň chyboval, dostával při jízdě na hraně smyky a několikrát se propadl zpět na chvost pole. Osm kol před cílem potom skončil definitivně, když po souboji s Japoncem Kobajašim zaparkoval auto se zlomeným zavěšením vedle bariéry.
Adepti na titul jsou prakticky již jen čtyři. Button ztrácí dva závody před koncem 42 bodů. Musel by dvakrát vyhrát, nebo skončit první a druhý a spoléhat na to, že jeho soupeři budou bodovat minimálně, nebo spíš vůbec.
Mistrovství světa pokračuje za 14 dní Velkou cenou Brazílie na Interlagosu.
Výsledky Velké ceny Koreje:
Pořadí | Jezdec | Tým | Čas |
1. | Fernando Alonso | Ferrari | 2h48:20.810 |
2. | Lewis Hamilton | McLaren | +30.868 |
3. | Felipe Massa | Ferrari | +14.999 |
4. | Michael Schumacher | Mercedes | +39.688 |
5. | Robert Kubica | Renault | +47.734 |
6. | Vitantonio Liuzzi | Force India | +53.571 |
7. | Rubens Barrichello | Williams | +1:09.257 |
8. | Kamuj Kobajaši | Sauber | +1:17.889 |
9. | Heidfeld | Sauber | +1:20.107 |
10. | Nico Hülkenberg | Williams | +1:20.851 |
11. | Jaime Alguersuari | Toro Rosso | +1:24.146 |
12. | Jenson Button | McLaren | +1:29.939 |
13. | Heikki Kovalainen | Lotus | +1 kolo |
14. | Bruno Senna | HRT | +2 kola |
15. | Sakon Jamamoto | HRT | +2 kola |
16. | Adrian Sutil | Force India | DNF - 46 kol |
17. | Sebastian Vettel | Red Bull | DNF - 45 kol |
18. | Vitalij Petrov | Renault | DNF - 39 kol |
19. | Timo Glock | Virgin | DNF - 31 kol |
20. | Sébastien Buemi | Toro Rosso | DNF - 30 kol |
21. | Lucas di Grassi | Virgin | DNF - 25 kol |
22. | Jarno Trulli | Lotus | DNF - 25 kol |
23. | Mark Webber | Red Bull | DNF - 18 kol |
24. | Nico Rosberg | Mercedes | DNF - 18 kol |
Pořadí MS jezdců:
č. | jméno | tým | body |
1 | Fernando Alonso | Ferrari | 231 |
2 | Mark Webber | Red Bull | 220 |
3 | Lewis Hamilton | McLaren | 210 |
4 | Sebastian Vettel | Red Bull | 206 |
5 | Jenson Button | McLaren | 189 |
6 | Felipe Massa | Ferrari | 143 |
7 | Robert Kubica | Renault | 124 |
8 | Nico Rosberg | Mercedes | 122 |
9 | Michael Schumacher | Mercedes | 66 |
10 | Rubens Barrichello | Williams | 47 |
11 | Adrian Sutil | Force India | 47 |
12 | Kamuj Kobajaši | Sauber | 31 |
13 | Vitantonio Liuzzi | Force India | 21 |
14 | Vitalij Petrov | Renault | 19 |
15 | Nico Hülkenberg | Williams | 18 |
16 | Sébastien Buemi | Toro Rosso | 8 |