Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Po časovce i bez žlutého trikotu zůstal Wesemann sebejistý

8 2000
L i p s k o - I tentokrát dostál Steffen Wesemann své pověsti neslovutnějšího časovkáře Závodu míru. Ačkoli však byl v cíli téměř o minutu rychlejší než nejzdatnější soupeři, časovka mu žlutý trikot nevrátila. Z českých jezdců se mezi první desítku nečekaně vyšvihl Lubor Tesař, na vítěze ztratil dvě a půl minuty.

"Jsem teď v pozici, která mi umožňuje, abych popáté vyhrál Závod míru," prohlásil sebejistě Wesemann, i když jej od žlutého trikotu Poláka Wadeckého dělilo 2:13 minuty. Trať časovky si tréninkově projel ve středu. "Seděla mi," řekl o rovinaté trase, na níž v letním počasí vál teplý protivítr. Ke ztrátě tří minut z dopolední etapy zůstal chladným. "Neatakoval jsem, poněvadž jsem si pro časovku potřeboval uchovat sílu."

Na muže dne se pasoval Polák Piotr Wadecki z profesionální stáje Mroz. Dopoledne spurtoval na čtvrté figuře, tři minuty před Wesemannem, v odpolední časovce na něj ztratil pouhou minutu. Žlutý trikot uvítal sebevědomě. "Teď v něm snad vydržím až do cíle," řekl. "Poláci ze všech týmů asi spojí síly, stejně jako Němci. Bude to boj, na který se těším."

Tesař nechtěl věřit svému času a umístění. "Je to pravda? Časovku proti větru, to neumím. Soustředil jsem se na to, abych točil nohama a nebyla to ostuda." V uznání Wesemannových kvalit si manažer stáje Wüstenrot zatipoval, kolik by Němec mohl nadělit minut jeho  nejlepšímu muži. "Na Andyho může najet tak dvě minuty," řekl.

René Andrle zůstal za Wesemannem tři a půl minuty. Nasadil volnější tempo, přijel totiž k cíli za krátké přestávky mezi dopolední etapou a časovkou na poslední chvíli a nestačil se rozjet. "Jel jsem lehčí převody než normálně a stejně mě bolely nohy. V cíli jsem cítil, že ve mně zůstaly rezervy."

S tváří zkřivenou, jak si pro sebe mumlal kletby, projel cílem Tomáš Konečný. Defekt na třiadvacátém kilometru jej připravil o dobrých čtyřicet vteřin, neboť jak právě předjel dva soupeře, jeho doprovodné auto zůstalo viset za dvěma jinými a výměna kola se tak pozdržela. "A jak jsem přejížděl koleje, nějak nešťastně jsem tam klepnul předním kolem a dojel jsem s řídítky nakřivo."

Sosenka, v cíli zničený nadranc, absolvoval svou letošní první časovku na novém kole, obé mu nepřidalo. "Strašně tvrdá, silová časovka," usoudil. "Protivítr byl nepříjemný."

 

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze