V době, kdy většina špičkových závodníků má jasno o příští sezoně, Enge ani netuší, co s ním bude. “Tomáš si zkazil kariéru,” přiznává manažer Antonín Charouz, který do jezdcova vývoje podle svých slov investoval asi tři sta milionů sponzorských korun. S vidinou, že se etabluje ve formuli 1, vrcholu automobilového sportu.
Ten je však nyní daleko. Spojení s marihuanou - byť Enge mezi čtyřma očima Charouzovi přísahal, že drogu nekouřil - si týmy formule 1 nemohou dovolit.
“Nemyslím si, že Tomáš pojede formuli 1,” říká Engeho manažer a slova ještě vygraduje: “Může se také stát, že nepojede vůbec nic.” Čekalo se, že Enge vyhraje formuli 3000, a tím si otevře dveře do formule 1. Po aféře však nabídky nepřišly. “Největším problémem je, že Tomáš má dvanáctiměsíční podmíněný trest zákazu startů. Závodní tým proto raději sáhne po někom, kdo je bez téhle zátěže,” dodává Antonín Charouz.
Manažer mezitím sleduje, jak šestadvacetiletého Engeho kariérně přeskakuje mladší konkurence. Například tým Williams dává nyní příležitost testovat několika talentům včetně Nika Rosberga, syna finského exmistra světa formule 1.
“Tomáš je lepší, nebo přinejmenším stejně dobrý jako Australan Webber nebo Brazilec Pizzonia, kteří se do formule 1 už dostali. Oba ve formuli 3000 porážel,” konstatuje Charouz.
Současně manažer tvrdí, že kdyby chtěl za Engeho zaplatit další sponzorské peníze, tak by se nějaké místo ve formuli 1 našlo.
“Volno má tým Minardi, tam je to jenom o penězích. Jenže my už peníze za Tomáše platit nechceme,” říká Charouz a popírá, že by finance neměl a dělal si jen alibi.
Jaké možnosti Engemu zůstávají? Podle manažera americká formule CART, kde prý dobří jezdci nemusí platit, nebo sportovní či cestovní vozy. Tento týden Enge testuje ve Španělsku vůz Ferrari pro závod 24 hodin LeMans.
Charouz vyloučil návrat do formule 3000 - nechce to ani Enge - i variantu německého mistrovství cestovních vozů DTM. “Tam není odpovídající místo,” dodal.
Na otázku, kdy by chtěl mít Engeho osud vyřešen, manažer říká: “Už jsem to chtěl mít vyřešené dávno.” Engemu zatím zbývá jen čekat a jezdit exhibice - jako tu nedělní se Škodou Octavií WRC.
Nebo že by našel šanci tady, když v Sosnové ukázal, že to s autem na rallye docela umí?