A teď střih do současnosti. Slaný podruhé za sebou neprošlo do play-off, letos dokonce nevyhrálo jediný ze šesti závodů. Mšeno se naopak pyšní vavříny z předchozích dvou let a má namířeno za hattrickem.
V tomto roce ještě neprohrálo. Pořádky v plochodrážní extralize se mění. Dříve neškodné Mšeno je v současnosti neporazitelným kolosem. "Finále pro nás bylo jasným cílem," potvrzuje prezident klubu Rudolf Grepl.
Co stojí za převratem? Mšenské plochodrážníky převzal právě štědrý majitel Grepl, jehož jméno figuruje i v názvu klubu.
Daleko zásadnější je však změna systému extraligy. Až do roku 2009 se utkávali v závodech navzájem jezdci všech čtyř klubů. "V podstatě nám stačili dva čeští jezdci a dva cizinci," říká manažer Slaného Milan Mach.
Poté však česká nejvyšší soutěž okopírovala švédský model, a tak se utkávají v každém závodě jen dva týmy. Z hlediska počtu jezdců je to však pro kluby náročnější.
"Potřebujeme sedm závodníků, přičemž cizince můžeme využít maximálně dva. V Česku však není tolik jezdců, kteří by mohli závodit. Když to řeknu zjednodušeně, jede ten, kdo umí zatočit," popisuje Mach. "Nemůžu si vybrat podle toho, kdo má formu. Musím nasadit všechny, kteří jsou v klubu k dispozici." To je podle Macha hlavní důvod, proč Slaný zůstává ve stínu za mistrovskými roky 2006 a 2007.
Změna systému však po sezoně zřejmě nebude aktuální. "Rádi bychom se o úpravy pokusili, ale nevím, jak by se na to tvářily ostatní týmy," přiznává realisticky Mach.