Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Jsem zklamaný, ale byla to velká zkušenost, říkal plochodrážník Milík

Václav Milík byl jediným českým závodníkem na Grand Prix České republiky na Markétě. | foto: ČTK

1 2014
Premiéru v plochodrážní Grand Prix má za sebou jedenadvacetiletý český jezdec Václav Milík. Odvážné myšlenky na postup do semifinále sice v sobotu na pražském stadionu Markéta nedokázal zrealizovat, z pouhých dvou získaných bodů byl zklamán, ale měření sil s elitou bere jako velkou zkušenost.

"Bylo to hlavně o zkušenostech, ale také o technice. Motory, co mají kluci okolo, jedou líp, než co jsem měl já. Ale na to se vymlouvat nemůžu. Byl to dobrý závod, pro mě velká zkušenost, když jsem Grand Prix dosud takhle naplno nejel," řekl novinářům Milík, jenž si Grand Prix vyzkoušel před dvěma lety v jedné jízdě jakožto náhradník. Tentokrát startoval na "divokou kartu".

"Nejsem spokojený s výsledkem, ale jsem moc rád, že jsem se v takovém závodě mohl svézt. Doufám, že dostanu ještě někdy šanci," věří Milík. Netajil se odvážnými ambicemi na postup do semifinále, ale zůstal od toho hodně vzdálený. "Nicméně kdybych udělal alespoň šest bodů, byl bych určitě o dost spokojenější než s těmi dvěma. Ale s tím už nic nenadělám," dodal.

Otec, sám bývalý skvělý závodník, jenž mu dělá trenéra i mechanika, byl prý také trochu zklamaný. "Protože jakožto táta chce, abych byl nejlepší. Ale je jasné, že v takových závodech s tím nemůže naplno počítat. Nebyl spokojený, ale bral to jako první start v takových závodech a věří, že příště to bude zase lepší," přiblížil Milík, v němž po sobotě opět o něco narostla touha jezdit Grand Prix stabilně a dotáhnout se na nejlepší. "To určitě chci. Jsem ještě junior a bylo by skvělé se tam dostat, ale je to ještě dlouhá cesta," odtušil Milík.

Ve své druhé jízdě, celkově sedmé podle rozpisu, měl společně s Polákem Jaroslawem Hampelem nepříjemný pád. "Odstartoval jsem dobře, skládal jsem to na lajnu, Troy Batchelor byl o něco rychlejší, ale mohl mi tam nechat místo. Narazil mi do předního kola, mně se srovnala motorka a jel jsem rovně do 'prken'. Kromě nosu, co jsem si narazil brýlemi, jak se mi posunula helma, a ruky jsem v pořádku," ujistil Milík.

Hampel měl obrovské štěstí, že do něho nenarazila jedoucí motorka, byl také hodně otřesený a trvalo delší dobu, než se z dráhy zvedl. Milík si z karambolu odnesl naražený nos a sedřenou ruku. "Trochu jsem si tam dal navíc do hlavy. Trochu víc," přiblížil Milík. Domnívá se, že ho právě otřes hlavy poznamenal.

"Pak už jsem na to nebyl stoprocentně připravený, nedařily se mi pak starty a od toho se odvíjí celý závod. Člověk má horší reakce, když se praští do hlavy. Na té motorce se jede jinak, když chybí dobré reflexy," líčil Milík. K doktorům na kontrolní vyšetření se ale nechystal. "Cítím se dobře, nechám to být. Takových pádů už bylo... Člověk je potlučený, ale to je plochá dráha," pousmál se Milík.

Vítězem se stejně jako loni stal Brit Tai Woffinden, který je o necelé tři roky starší než český závodník a už obhajuje titul mistra světa. "Má skvělé starty, to je jeho hodně silná stránka. Bylo to vidět i ve finále, kdy vylétla nahoru páska a on vedl už o půl motorky. Celkově má dobrou techniku. A jede mu to. Když člověk dobře odstartuje, tak se ta jízda pak také jede jinak," uzavřel Milík.

Autoři: ,






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze