Ve dvou dnech se radoval už podruhé - předtím si podmanil také úvodní část třídílného seriálu na pražské Markétě. Třicet bodů v součtu za oba podniky jenom podtrhuje jeho dominanci na tuzemské scéně; značí, že vyhrál všech deset rozjížděk, do nichž nastoupil. Přesto byl po Pardubicích lehce rozladěný. Motorka nejela tak, jak by si představoval.
„Měl jsem tu dva polské motory a testoval je. V úterý jeden, který je na tvrdé dráhy, a v Praze to docela tvrdé bylo. Možná jsem si ho měl vzít i tady. Ale jelikož jsem si potřeboval vyzkoušet i ten druhý, tak jsem sáhl po něm. Udělali jsme trochu jiné převody, pořád jsme na tom něco měnili, ale nebylo to nějak extra rychlé,“ líčil dvaadvacetiletý obhájce titulu.
Přesto jste zvítězil stejně jako na Markétě a šampionát máte díky tomu parádně rozjetý.
Myslím, že určitě. Doufám jen, že v Plzni (při posledním finálovém závodě) nebude pršet jako loni, kdy to museli zrušit. Finále pak bylo jenom na dva závody, což není úplně fér. Když je to na tři, lze dál bodovat a pro všechny je větší šance na úspěch. Takže se ještě těším do Plzně.
Co vám dělalo větší problémy - když na vás v deváté rozjížďce zezadu dotíral oddílový kolega Tomáš Suchánek, nebo když jste pak v patnácté musel předjíždět Pražana Matěje Kůse, který se před vás předtím prosmýkl?
Když je pomalá motorka, tak se hůř odrážejí útoky těch, co jsou za vámi. Pro mě je lepší předjíždět, protože ten první vás chce blokovat, a když si dobře najedete, je to hezký souboj.
Jste rád, že se mistrovství jednotlivců po delší době zase vrátilo do Pardubic?
Stoprocentně, jsem tu doma a tu dráhu mám rád. Chodí suproví diváci, rád pro ně jezdím. Škoda že tu nebyl úplně poslední závod, to by bylo ještě lepší.
Ovál byl přichystaný dobře?
Výborně. Tady byla dráha vždycky dobrá, ale od loňska je ještě o něco lepší. Na venku se drží víc materiálu, což napomáhá závodění.
Zbývající klání v Plzni se uskuteční až v září. Není minus, že bude mezi závody takový časový odstup?
Podle mě ne. Teď si závodníci vyzkoušeli, jak se připravili přes zimu, bylo to hned zkraje sezony. Na jejím konci se zase uvidí, kdo se během ní rozjel. Je možné, že se to ještě hodně zamíchá. Bude to důstojné finále, každý najede mnohem víc než teď a bude víc soubojů než v Praze a tady.
Je únavné soutěžit dvakrát ve dvou dnech, nebo jste byl i v závěru pardubického závodu fyzicky v pohodě?
Byl jsem v pohodě. Letos je to sice klidnější, ale předloni jsem měl třeba pět šest závodů do týdne. To je každý den na motorce. Ale od toho je zima. Když se na to pořádně připravíte, nedělá vám to pak problémy.
Co kromě extraligy družstev v Plzni a dvou podniků finále jednotlivců už máte letos za sebou?
Jezdím v Polsku extraligu za Wrocław, tam trénuju už měsíc. Jeli jsme dva sparingy, na kterých se mi fantasticky dařilo. V neděli pak extraligu v Grudziądzu. Vyladili jsme tam krásně motorku. Soupeři měli dva závody náskok, pro nás to byl teprve první. Sice jsme o tři body prohráli, ale já udělal deset bodů a byl jsem „mega“ spokojený. Je to tam úplně jiné než tady.
Nemáte v plánu závodit také v Anglii?
Jezdil jsem tam předloni a loni, ale teď jsem od toho ustoupil, protože se chci pořádně soustředit na polskou extraligu, která je v tomhle sportu top. V Polsku soutěží jezdci ze světové špičky, a když uděláte výsledek, má to zvuk do celého světa - na rozdíl od Česka nebo od té Anglie. Tam je to navíc nebezpečné, protože jsou tam malé dráhy. Člověk tam pochytá nějaké zkušenosti, ale pak je nemůže využít na velkých evropských drahách. Jednou bych se chtěl dostat do Grand Prix a ty se jezdí jen na evropských drahách.