Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Plochodrážníci bojují o divokou kartu na Grand Prix, nejblíže je Milík

Václav Milík (v popředí) | foto: AP

11 2016
Českým plochodrážníkům vrcholí boj o tzv. divokou kartu na Grand Prix v Praze, která se 25. června pojede jako čtvrtý díl seriálu mistrovství světa. Největším favoritem na to, že změří síly s hvězdami levotočivých zatáček, má opět Václav Milík.

Dvaadvacetiletý závodník jel Velkou cenu České republiky v posledních dvou letech, ale momentálně rehabilituje se zlomenou kůstkou pravé ruky.

„Chceme dát divokou kartu tomu nejlepšímu, který by dokázal být soupeřem světové špičky. Každý rok hledám;, někdy jsme vsadili na mladé, jindy na zkušené. Co se týká výsledků, tak nám to v posledních dvou letech moc nevyšlo,“ připustil generální ředitel závodu Petr Ondrašík na dnešní tiskové konferenci.

Talentovanému Milíkovi se v letech 2014 a 2015 před domácím publikem na břevnovském stadionu Markéta nedařilo, když v obou případech vyjel pouze dva body a zaostal daleko za vysněnou semifinálovou účastí. Jenže nejlepší výsledky z českých jezdců sbírá i v tomto roce a je největším aspirantem na obsazení této pozice i tentokrát.

„Závodí v domácí soutěži, v Británii i v Polsku a daří se mu,“ uvedl Ondrašík. Zádrhelem může být zranění úřadujícího mistra republiky z pátečního závodu polské extraligy - po těžkém pádu má prasklou záprstní kůstku na pravé ruce. „Uvidíme, jak to bude vypadat. Mělo by to být v pořádku, když nenastanou nějaké komplikace,“ věří Ondrašík.

Místo náhradníka na pozici číslo 17 má již nyní za vítězství v Prague Open garantované ostřílený Josef Franc. „Ten je také ve hře o divokou kartu, stejně tak Matěj Kůs, Eduard Krčmář a další. Hodně napovědět by nám měl úterní závod extraligy, ale ještě máme čas, návrh musí být poslaný do 25. května,“ nastínil Ondrašík.

Praha se těší na již jubilejní dvacátou Grand Prix. „Jde o výročí, které nikdo na světě nemá. A my chceme, aby jubilejní GP byla o trochu slavnostnější, než byly ty předchozí. Spousta věcí se s tímto záměrem podařila připravit, některé jiné zase s ohledem na finance nikoliv. Každopádně se lze se těšit na skvělou podívanou a vyrovnané boje na dráze,“ předpokládá Ondrašík.

O to, aby se tak stalo, se bude opětovně starat Tomáš Topinka, bývalý závodník, který bude mít na starosti přípravu dráhy. „Chceme, aby byla opět hodně závodivá. Doufám, že tento záměr se povede, stejně jako v minulých letech. Mám v plánu dám tam zase nějaký nový materiál, aby bylo na čem závodit,“ popsal Topinka. „Chceme mít co možná nejvyrovnanější startovní pozice, což se nám zase až tolik nedařilo a většinou se vyhrávalo z vnitřku.“

V předprodeji se vyprodala již více než polovina kapacity hlediště, i tento rok budou mít plochodrážní fanoušci, kteří se zúčastní úterního závodu extraligy, šanci získat výrazně zlevněné vstupenky do sektorů na hlavní tribunu, a to za bezmála poloviční cenu 900 korun.

Autoři: ,


Témata: Haas




Najdete na iDNES.cz



mobilní verze