Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Peugeot představil soutěžní 307 WRC

11 2003
Frankfurt - Letošní Motor Show ve Frankfurtu je pro rallye tým Peugeotu třetí nejdůležitější událostí v historii. Význam úterního slavnostního odhalení vozu Peugeot 307 WRC totiž snese srovnání s únorem 1983 a premiérou modelu 205 Turbo 16 a červnem 1998, kdy firma předvedla stroj 206 WRC. Tak jako nyní, i předchozí dva veleúspěšné soutěžácké typy vycházejí z jednoho z nejmenších modelů, které automobilka vyrábí.
Uvnitř článku si prohlédněte fotografie

Nový Peugeot je postavený na základě typu 307 CC (Coupé Cabriolet), který má v sériové produkci motor o výkonu 180 koňských sil. Jeho závodní sourozenec má však pod kapotou 300 koní při 5250 otáčkách za minutu.

Stávající "dvěstěšestka" už i přes tři tituly mistra světa pomalu dosluhuje, takže nový stroj přišel zdá se v ten nejlepší čas. Při jeho vývoji technici a inženýři francouzské firmy vycházeli právě z úspěšného modelu.

V Peugeotu 307 WRC se mohli závodníci poprvé svézt vloni o Vánocích. Pak začaly tvrdé testy na silnicích i v náročném terénu.

První přípravy se ale datují o patnáct měsíců zpět. To, že za základ byl zvolen typ CC, bylo přáním vedení a marketingového oddělení Peugeotu. Je pochopitelné, že případný úspěch by Francouzi rádi zúročili i v prodeji vozu.

Peugeot 307 WRC využívá nových pravidel, která snížila minimální hmotnost vozu na 320 kilogramů. Na rozdíl od CC je ale střecha (původně vysouvací) přimontovaná napevno.

Další inovací je převodovka, pětistupňová od výrobce Hewland, která je umístěna na konci motoru příčně. U typu 206 WRC totiž leží podélně s osou motoru. Stroj má tři diferenciály, přední, střední a zadní. Všechny jsou řízeny elektronicky.

Vůz budou v příští sezoně řídit tři stálé posádky: Marcus Grönholm - Timo Rautiainen, Harri Rovanperä - Risto Pietilaïnen a Freddy Loix - Sven Smeets. Oba Finové jsou nominováni pro celý kalendář WRC 2004, belgický jezdec může být příležitostně nahrazen ve dvou až třech soutěžích jiným specialistou.

Peugeot na většinu soutěží nasadí ještě čtvrté auto (206 WRC specifikace 2003), buď ve vlastní režii a nebo prostřednictvím týmu Bozian Racing. Tento vůz bude nejméně na osmi šotolinových soutěžích pilotovat mladý Švéd Daniel Carlsson.

Na čtyřech asfaltových soutěžích dá Peugeot šanci dalším mladým jezdcům. V této souvioslosti není určitě bez naděje ani český soutěžák Roman Kresta.

Nový Peugeot 307 WRC byl na začátku představování zakryt modrou plachtou.

Nový Peugeot 307 WRC v plné kráse.

Hostesky už soutěžácký Peugeot 307 WRC zbavily plachty.

Takto vypadá Peugeot 307 WRC zezadu.

Peugeot 307 WRC má netradiční linie.

Autor:






Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze